٢ مرکز فراگیر در کرمانشاه به کودکان نابینا خدمات می‌دهند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: ٢ مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در استان کرمانشاه به طور ویژه به کودکان نابینا خدمات ارائه می‌دهند.

٢ مرکز فراگیر در کرمانشاه به کودکان نابینا خدمات می‌دهند

به گزارش افق امروز و به نقل از خبر آنلاین ،

محمد خیاط زنجانی  اظهار کرد: ٢ مرکز از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تحت عنوان مرکز فراگیر برای خدمات دهی به کودکان با شرایط خاص فعال هستند.

وی در ادامه افزود: در این مراکز فراگیر به طور ویژه در بخشی به کودکان نابینا خدمات ارائه می‌شود اما برای سایر گروه‌های شرایط خاص هم فعالیت‌هایی داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: این ٢ مرکز ویژه کودکان نابینا در شاطرآباد و شهرک امام شهر کرمانشاه قرار دارند.

وی گفت: این مراکز کاملا مجهز هستند یعنی اتاقک جدا برای آن‌ها ایمن سازی شده و کتاب‌ها و آثار هم قابل دسترس هستند.

این مقام مسئول با اشاره به برپایی جشنواره قصه گویی، تشریح کرد: ٢ سال است که بخش زبان اشاره به این جشنواره اضافه شده و امسال در سطح ملی نیز به حوزه داروی ورود کردیم.

خیاط زنجانی عنوان کرد: استان کرمانشاه سال گذشته رتبه برتر قصه‌گویی ناشنوایان را داشت که امسال هم به طور ویژه بر روی آن کار شد
و استان کرمانشاه محور کار قرار گرفت لذا امید است در جشنواره با حضور پررنگ بچه‌های ناشنوا مواجه شویم.

وی اضافه کرد: در ایام خاص از جمله روز جهانی ناشنوایان، شروع سال تحصیلی و دیگر مناسبت‌ها دانش‌آموزان مدارس خاص را دعوت می‌کنیم و در مراکز کانون حضور می‌یابند.

خیاط زنجانی تأکید کرد: قرار است مربیان تخصصی این حوزه در اختیار مراکز کانون قرار گیرند و برنامه‌های ویژه‌ای نیز اجرا شود اما در مجموع تمام کودکان این قشر می‌توانند با مراجعه به مراکز کانون از خدمات بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *