آموزش شهروندی در سمت و سوی رضایت شهروندان

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد در جلسه این کمیسیون گفت: بودجه آموزش شهروندی به روش هایی که مورد رضایت شهروندان است در سازمان های خدمات رسان شهرداری اجرا خواهد شد.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: باتوجه به اینکه بحث آموزش شهروندی در دستگاه‌های خدمات رسان، بسیار اساسی است نیاز هرکدام از سازمان ها در راستای آموزش شهروندی بررسی شد.

به گفته وی: آموزش شهروندی، ایجاد یک رابطه دوسویه و مطلوب بین شهروند و حوزه مدیریت شهری است و خروجی آن مطالبه‌گری و افزایش نقش مشارکت‌پذیری شهروندان در اداره امور شهری زا در بر دارد.

زارع ضمن اشاره به اینکه با گسترش شهرنشینی در دهه‌های اخیر، نیاز به آموزش رفتارهای مناسب و مرتبط با زندگی شهر نشینی یکی از نیازهای اساسی شهر است گفت: آموزش شهروندی با ارتقاء فرهنگ شهروندی ارتباط مستقیم دارد، این مولفه در جهت دادن رفتار شهروندان و کیفیت مشارکت آنان در امور جامعه به عنوان یکی از الزامات اساسی سرمایه اجتماعی و شاخص های توسعه فرهنگی یافتگی نقش موثری دارد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در راستای حفظ امنیتی که در پارک های سطح شهر نیز بسیار ضروری است در این جلسه بحث و گفت‌وگو شد و مقرر شد دستگاه های مرتبط برای حفظ امنیت شهروندان و رضایتمندی آن ها، همکاری لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *