پویش استانی «قرارداد خرید گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی» برگزار شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه از برگزاری پویش استانی «قرارداد خرید گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی» خبر داد.

پویش استانی «قرارداد خرید گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی» برگزار شد

به گزارش افق امروز و به نقل از خبر آنلاین ،

علی ملکشاهی : پرداخت کمک هزینه خرید گندم از مزرعه تا محل تحویل محصول به حساب کشاورز از قرار هر تن یک میلیون و ۵٠٠ هزار ریال از اقدامات این طرح بود.

وی افزود: کود اوره به نرخ دولتی به قرار هر هکتار در کشت آبی ١٠٠ کیلوگرم معادل ۲ کیسه و هر هکتار در کشت دیم ۲۵ کیلوگرم معادل نیم کیسه به کشاورزان در این طرح اختصاص یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح حق بیمه سهم کشاورز با ۲۰ درصد تخفیف در زمان تحویل محصول از بهای محصول تحویلی کسر می‌شود، عوامل خطر شامل خشکسالی، باد گرم و بادزدگی، تگرگ، زلزله، سرما و یخبندان زمستانه، سیل و طوفان است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ابلاغی عملکرد گندم، در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، به قرار سه هزار و ۸۵۷ تن برآورد تولید در هکتار برای کشت آبی و یک هزار و ۱۲ تن برآورد تولید در هکتار برای کشت دیم است.

ملکشاهی ادامه داد: بر این اساس کمک هزینه حمل پرداختی برای برداشت و تحویل یک هکتار در کشت آبی پنج میلیون و ۷۸۰ هزار ریال و یک هکتار در کشت دیم مبلغ یک میلیون و ۵۱۰ هزار ریال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه گفت: هر کیلوگرم کود اوره به قیمت ۶۰ هزار ریال و با نرخ یارانه‌ای ۲۰ هزار ریال است و حق بیمه کشاورز در هر هکتار هفت میلیون ریال است که با کسر ۲۰ درصد مبلغ پنج میلیون و ۶۰۰ هزار ریال شده است.

وی عنوان کرد: در کشت دیم به قرار هر هکتار سه میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است که با کسر ۲۰ درصد مبلغ ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *