طاهری: در ۲۲ سالگی‌ام گفتند بچه‌ای، امروز می‌گویند پیرمرد شده‌ای!

عضو تیم ملی فرنگی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ می‌گوید تا ۳-۴ سال دیگر توان کشتی گرفتن دارد و زورش می‌آید که در این شرایط کشتی را کنار گذاشته و مربیگری کند.

عکسی از رامین طاهری

به گزارش افق امروز و به نقل از تسنیم ،

رامین طاهری  در خصوص بازگشتش به مسابقات با عنوان سومی رقابت‌های کشوری بعد از طی دوران آسیب‌دیدگی ناشی از پارگی رباط زانو اظهار داشت: بعد از 18 ماه این اولین مسابقه‌ام بود، البته قبل از آن هم در رقابت‌های استانی چند کشتی گرفتم. خداراشکر خوب بود و از خودم راضی بودم و در نهایت هم سوم شدم. تنها باختم به ناصر علیزاده بود که 1-1 باختم.

وی با اشاره به اینکه به اردوی تیم ملی دعوت نشد، تصریح کرد: از نظر من که این برگشت خوبی بود ولی برای کادرفنی مهم نیست. بعد از عمل جراحی‌ که داشتم، برای برگشت ماه‌ها تک و تنها در شهرم تمرین کردم. در این مدت هیچ حمایتی ندیدم. با هزار بدبختی و سختی خودم را آماده بازگشت کردم. با دو سه ماه تمرین کشتی، چند کشتی سنگین در مسابقات کشوری گرفتم و همه را با اختلاف بردم، تنها باختم هم به ملی‌پوش این وزن بود که آن هم یک-یک بود. دیگر باید چه کار می‌کردم؟

دارنده سه نشان طلای آسیا ادامه داد: با دو سه ماه تمرین کشتی، توانستم سوم شوم. اگر به اردوی تیم ملی می‌آمدم و می‌توانستم خوب تمرین کنم، وضعیتم قطعاً بهتر هم می‌شد. من را یک تورنمنت می‌فرستادند اگر خوب نبودم، برمی‌گشتم خانه. این برخوردها آدم را اذیت می‌کند، بیشتر از خودم، خانواده‌ام اذیت می‌شوند و دائم می‌پرسند چرا دعوت نشدی چون خانواده‌ها شاهد سختی‌ها و تلاشی که می‌کنی هستند. اختلاف من با نفر اول زیاد نیست، در این شرایط می‌شد به من هم میدان داد. در نهایت هر کسی بهتر بود به مسابقه برود، نوش جانش.

این کشتی‌گیر 29 ساله ایذه‌ای با اشاره به اینکه خودش به تنهایی به مسابقات کشوری در قم آمده ‌بود، گفت: نمی‌دانم دیگر باید چه کار کنم، نه کسی را دارم پشتم بایستد و حرفی بزند و نه کاری از دست خودم برمی‌آید. تنهایی به قم آمدم ، نه مربی داشتم و نه حریف تمرینی. به خاطر اشتباه خودم 3-4 سال کشتی نگرفتم، الان ولی می‌توانم همچنان کشتی بگیرم، راحت 3-4 سال دیگر قادر به حضور در مسابقات هستم، زورم می‌آید در این شرایط به من فرصتی داده نشود و مجبور شوم سراغ مربیگری بروم. زمانی که 22 سالم بود، سه بار پشت سر هم قهرمان آسیا شدم، خواستم به جهانی بروم گفتند رامین بچه است، الان هم می‌گویند رامین پیرمرد است و حتی به درد اردو دعوت شدن هم نمی‌خورد. الان می‌گویند تمرکز ما روی جوان‌های 22-23 ساله است، هر بار به نوعی رانده شدم.

طاهری عنوان کرد: من را به یک تورنمنت بفرستید، اگر خوب نبودم کنارم بگذارید و بگویید باخته، آن وقت هیچ اعتراضی ندارم، اما من در بازگشت دوباره از خودم راضی بودم و چون می‌دانم چقدر تمرین کشتی داشتم، برای شروع خوب بود و مطمئنم بعد از چند ماه بهتر هم می‌شوم. شاید هم من از همه بهتر کار کردم. مهم این است که بهترین و آماده‌ترین فرد انتخاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *