با حضور معاون فرهنگی وزارت علوم و رییس دانشگاه یزد؛

تفاهم‌نامه برگزاری رویداد «رویش» امضاء شد

تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره دانشجویی رویش بین معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه یزد منعقد شد.

دکتر عبدالحسین کلانتری در رابطه با پتانسیل دانشگاه یزد در برگزاری رویدادها تصریح کرد: نگاه مدیریت دانشگاه یزد اساساً فرهنگی است و این جای تقدیر دارد و این ایده‌های فرهنگی جاری در دانشگاه نشان از اولویت بودن این موضوع است.
وی افزود: بسیاری از کارهایی که در دانشگاه یزد انجام گرفته، ایده و پردازش فرهنگی دارد. بورس صنعت هم یک ایده فرهنگی و اجتماعی است چرا که علاوه بر مسئله اشتغال، امید به آینده را در دانشجویان تقویت می‌کند که در دانشگاه یزد این مهم رخ داده است.
دکتر کلانتری گفت: امیدواریم با زحمات همکاران اتفاق مهمی در رویش رخ داده و به سمت تحول حرکت کند. به عبارتی رویش فستیوالی باشد که تنوع قومی ایران در عین یکپارچگی را نشان داده و نمود فرهنگ ایران باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اذعان کرد: در دوره کرونا کانون‌ها آسیب دیدند ولی به درستی و سریع توانستند احیا شوند. کانون‌ها بیشترین تنوع موضوعات را دارند و این، خود یک مزیت است. عموما نشاط فرهنگی دانشگاه‌ها مرهون کانون‌ها است.
وی در پایان گفت: شهر یزد با توجه به جایگاهی که دارد پیوند عمیقی با کانون‌ها و فعالیت آن‌ها دارد. ما در جهان مولفه‌ای به نام شهر پررویداد داریم بسیاری از شهرها به این سمت رفتند بنابراین ما باید به سمت دانشگاه‌های رویداد محور فرهنگی برویم . معتقدیم این فستیوال‌ها به هویت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها کمک می‌کنند. برخی از دانشگاه‌ها به این سمت رفته‌اند و دانشگاه یزد تبدیل به یکی از این‌ها شده است و این مرتبا دانشگاه را سرزنده نگه می‌دارد.
دکتر عباس کلانتری رئیس دانشگاه یزد نیز در این مراسم، ضمن اشاره به همکاری انجام گرفته با معاونت فرهنگی وزارت علوم برای برگزاری «رویش»، اذعان کرد: در دانشگاه یزد همه دست به دست هم دادند تا برنامه رویش به بهترین نحو اجرا شود و همین موضوع سبب شده تا شور و نشاط خاصی در دانشگاه و بدنه دانشجویان دمیده شود.
وی با اشاره به اهمیت بحث دانشجوپروری گفت: در این رویداد سعی شده است با واگذاری کارها به دانشجویان، در راستای بحث دانشجوپروری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است قدم موثری برداشته شود.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم با میزبانی مناسب، رویداد «رویش» را به اهدافی که دارد برسانیم.
دکتر محسن رفیعیان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد در نشست رونمایی از پوستر رویداد «رویش» گفت: بسیار سپاسگزاریم که میزبان این رویداد دانشجویی در دانشگاه یزد هستیم چرا که این حس خوب همکاری برای برگزاری جشنواره بوجود آمده و امیدواریم میزبان خوبی برای این رویداد باشیم.
وی افزود: در لایه‌های ستادی، استادی و دانشجویی کارگروه‌هایی برای برگزاری جشنواره شکل گرفته و برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شده است.
وی یادآور شد: برنامه‌های جنبی متنوعی برای این رویداد در نظر گرفته شده است و پویش همکاشت برای کاشت نهال درخت در دانشگاه یکی از این برنامه‌ها است.
دکتر رفیعیان تصریح کرد: با توجه به برگزاری این رویداد ملی نشاطی در دانشگاه شکل گرفته که قابل توجه است. از طرفی دنبال فرصت برای تقویت و عمق بخشی به کانون‌ها بودیم که با وجود این جشنواره شرایط بهتری ایجاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *