پویش اهدای خون مقارن با بهار قرآن و طبیعت

  • کد خبر: 142882
  • /
  • 22 اسفند 1402 - ۱۰:۳۷
  • /
  • سلامت

پویشی با عنوان «فرشتگان رمضان» به مناسبت تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن با آغاز ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ ذخایر خون در ایام پایان سال و آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اهدای خون

به گزارش خبرنگار گروه سلامت افق امروز ؛ سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن اعلام این مطلب گفت: این پویش از سه شنبه ۲۲ اسفند ماه سال جاری مصادف با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

دکتر بشیر حاجی بیگی ضمن تبریک به مناسبت ماه ضیافت الله و عید نوروز، از اهدا کنندگان خون که همیشه حامی بیماران نیازمند به خون بوده اند تشکر کرد و افزود: چه خوب است هموطنان این روزها را آغازی بر تحول جدید زندگی خود قرار دهند و با اهدای خون به جمع اهدا کنندگان زندگی بپیوندند.

وی خصوصا از بانوان و جوانان دعوت کرد که ای روزهای پر شور و معنویت و بهار قرآن و بهار طبیعت را مغتنم شمارند و در حمایت بیماران آستین همت بالا بزنند تا بیماران نیازمند به خون نیز در این روزها در کنار سفره افطار و هفت سین در جمع خانواده حضور داشته باشند و دعای خیر آنان بهترین برکت و توشه این روزهای پر فیض اهدا کنندگان خون باشد.

اهدای خون

افزایش درخواست خون به علت بالا رفتن مصرف و تعدد جراحی های پایان سال

وی با اشاره به افزایش درخواست خون به خاطر بالا رفتن مصرف و تعدد جراحی های پایان سال گفت: از سوی دیگر همیشه به خاطر ماه مبارک رمضان اهدای خون کاهش می یابد و ایام تعطیلات و مشغله پایان سال نیز این موضوع را تشدید می کند که می تواند منجر به کاهش ذخایر خون شود.

دکتر حاجی بیگی تاکید کرد: وقتی روزه دار شرایط جسمی مناسبی دارد، روزه داری منعی برای اهدای خون ایجاد نمی کند و اهدا کننده می تواند با صرف وعده غذایی مناسب و استفاده از مایعات بیشتر در وعده سحری برای اهدای خون اقدام کند.

گفتنی است مراکز اهدای خون سراسر کشور در این ایام آماده پذیرش اهداکنندگان عزیز می باشند. برای اطلاع از آدرس و ساعات فعالیت مراکز اهدای خون سراسر کشور اینجا کلیک کنید.

 

لوگوی پویش اهدای خون

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *