تولید روزانه ۲۳۰ تُن آجُر در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران هدفگذاری شد

  • کد خبر: 143422
  • /
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - 09:48
  • /
  • بازار

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: میانگین تولید روزانه ۲۳۰ تُن انواع آجُر نسوز از جمله آجُر شاموتی، منیزیتی و دولومیتی تا یک سال آینده در این شرکت هدفگذاری شده است.

به گزارش افق امروز ؛محسن پَروان روز چهارشنبه در سالن شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در مبارکه اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر میانگین تولید روزانه در این شرکت یکصد تُن در روز است که امیدواریم به بالای ۲۰۰ تُن برسد.

وی با بیان اینکه تورم و ازدیاد نیروی انسانی در اغلب صنایع وجود دارد، ادامه داد: برای حل این مساله، ساعت فعالیت کارخانه از ۲ به سه شیفت کاری افزایش پیدا کرد تا علاوه بر افزایش تولید از اتلاف منابع نیز جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران اظهار داشت: کوره ۲۲ واگُنی شرکت که سال‌ها از مدار تولید خارج شده بود، پس از بازسازی به مدار تولید بازگشت و تعمیرات اساسی چند دستگاه پِرس نیز انجام شد و با همان تعداد نیروی انسانی، یک شیفت کاری نیز به مجموعه اضافه و تورم نیروی انسانی کاهش یافت.

وی اضافه کرد: این کارخانه از حدود یک هفته پیش بصورت چهار شیفت گردان و ۲۴ ساعته فعال است که همین امر بسیاری از مشکلات ما را بدلیل تعطیلی شبانه در گذشته مرتفع کرد.

پَروان خاطرنشان کرد: ظرفیت عملیاتی سال گذشته شرکت نسوز ایران ۳۵ هزار تُن بود که امسال به حدود ۵۰ هزار تُن رسید و ظرفیت عملیاتی این مجموعه برای سال آینده حداقل ۲ برابر خواهد شد.

وی بیان کرد: شرکت نسوز ایران در یک اقدام جهادی از چند کارگاه شاموت و تجهیزات ذوب‌آهن اصفهان که امکان تولید این نوع آجر در آنها وجود دارد، استفاده کرد و با بهره‌برداری از کارگاه‌های آجر “شاموت”(نسوز) ذوب‌آهن، ۴۰ درصد به ظرفیت تولید آجر نسوز این مجموعه اضافه شد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران افزود: علاوه بر تامین نیاز ذوب‌آهن، قابلیت تامین نیاز سایر صنایع هم وجود دارد اما هدفگذاری اصلی برای استفاده از این کارگاه‌ها، صادرات محصول به بازارهایی از جمله عراق، پاکستان و کشورهای همسایه است.

وی با بیان اینکه هدف ما حضور قدرتمندتر در بازارهای صادراتی است، گفت: شرکت فرآورده‌های نسوز ایران پس از حدود ۵۰ سال تولید در کشور باید به فکر توسعه بازار و صدور محصولات خود باشد و به یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان آجر نسوز در دنیا تبدیل شود و در زمان حاضر نیز این ظرفیت از نظر مواد معدنی، نیروی انسانی و دانش در کشورمان وجود دارد.

پَروان با بیان اینکه صنایع فولادی و سیمانی، مشتری اصلی شرکت فرآورده‌های نسوز محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: بهره‌وری فرآورده‌های نسوز ارتباط مستقیمی با نحوه نصب و اجرای آنها دارد و چنانچه این فرآوردها بدرستی در صنایع نصب و اجرا نشود، بهره‌وری و کارایی آنها بشدت کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته وی، بهره‌وری شرکت‌های فولادی و سیمانی به کیفیت آجرها و فرآورده‌های نسوز بستگی دارد و هرچه قابلیت و کیفیت مواد نسوز بالاتر باشد، کارایی و کیفیت محصولات صنایع فولادی و سیمانی نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: کمبود و قطعی گاز اصلی‌ترین مشکل ما محسوب می شود و امسال حدود ۷۵ روز، محدودیت شدید مصرف گاز داشتیم.

وی اضافه کرد: هشت کوره فعال در شرکت وجود دارد که در ۷۵ روز گذشته فقط ۲ کوره که امکان خاموش کردن آنها وجود نداشت، بصورت مداوم فعال و ۶ کوره دیگر خاموش بود به همین دلیل تولید شرکت نسوز ایران بویژه در بهمن سالجاری بشدت اُفت پیدا کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی ۱۸۵ شرکت را در کشور در اختیار خود دارد که ۲ شرکت ذوب‌آهن و فرآورده‌های نسوز ایران در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نخستین و بزرگترین تولیدکننده آجرهای نسوز در کشور است که از سال ۱۳۵۶ در مبارکه اصفهان شروع به فعالیت کرد.
شهرستان مبارکه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *