پیش‌بینی حضور ورزشکاران بیش از ۵۰ کشور در رقابت‌های بریکس

  • کد خبر: 151061
  • /
  • 29 فروردین 1403 - ۱۱:۴۷
  • /
  • ورزشی

وزیر ورزش روسیه گفت:‌ ورزشکاران بیش از ۵۰ کشور در رقابت‌های ورزشی بریکس که ۱۱ تا ۲۴ ژوئن (۲۲ خرداد تا چهارم تیرماه ۱۴۰۳) در شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه برگزار می‌شود، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش افق امروز  ؛اولگ ماتیسین این خبر را در میزگردی با عنوان “ورزش در کشورهای بریکس؛ توسعه ورزش چند قطبی” اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: همه کشورهای عضو بریکس نیز حضور خود در این رقابت‌ها را اعلام کرده‌اند.

وزیر ورزش جمهوری تاتارستان نیز در این نشست گفت: رقابت‌های ورزشی بریکس در ۱۸ ورزشگاه در شهر کازان برگزار می شود و این شهر تمام زیرساخت های لازم برای این رویداد را دارد.
ولادیمیر لئونوف افزود: این ورزشگاه‌ها قبلا برای مسابقات بین‌المللی و نیز ملی روسیه استفاده می‌شد و برای اولین بار است که بازی‌های بریکس در این ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود.

در این نشست، پلنگ به عنوان نماد بازی‌های بریکس معرفی و درباره آن گفته شد: این نماد همزمان با اولین بازی‌های بریکس در آسیا متولد شد و سپس با این مسابقات رشد و توسعه یافت. این حیوان، نماد چابکی، قدرت، سرعت و از نظر شخصیت، سرسختی است؛ این‌ها ویژگی هایی است که قهرمانان واقعی دارند.

بنا بر این گزارش، بازی های بریکس یک رویداد ورزشی بین المللی است که کشورهای عضو (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، اتیوپی، ایران، امارات، عربستان سعودی، مصر) و همچنین شرکای این گروه را گرد هم می آورد. سنگ بنای این مسابقات از سال ۲۰۱۶ میلادی گذاشته شد.

پیش از این اعلام شده بود که تیم‌های ملی ووشو ایران به بازی‌های بریکس در کازان روسیه اعزام خواهند شد.
پیش‌بینی می‌شود که پنج هزار ورزشکار در ۳۰ رشته ورزشی و همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ کادر اجرایی از جمله از کشورهای ایران، روسیه، چین، اتیوپی، عربستان، امارات، برزیل، هند، آفریقای جنوبی و مصر در این مسابقات که به میزبانی شهر کازان در کشور روسیه برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

طرح ایجاد گروه بریکس با نزدیکی چهار قدرت اقتصادی در حال ظهور جهان شامل برزیل، روسیه، چین و هند در دوران اوج یکجانبه‌گرایی آمریکا در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت. «گروه بریک» در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹ میلادی ( ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ شمسی) به‌طور رسمی تأسیس شد و با اضافه شدن آفریقای جنوبی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ (۳۰ شهریور ۱۳۸۹) نام آن پس از پیوستن این کشور از «بریک» به «بریکس» تغییر یافت.
در اجلاس سران بریکس در آفریقای جنوبی در تابستان ۱۴۰۲، سیریل رامافوزا رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که اعضای این سازمان تصمیم گرفته اند از آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات برای عضویت کامل بریکس دعوت کنند. رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین در ماه‌های اخیر اعلام کرد که کشورش به این گروه نمی‌پیوندد، با این حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ما دعوت از آرژانتین را لغو نمی کنیم، این دعوت باقی می ماند. خواهیم دید که توسعه بیشتر بریکس چگونه پیش می رود و همکاران آرژانتینی ما درباره این موضوع چه نتیجه گیری خواهند کرد.
روسیه در سال ۲۰۲۴ میلادی ریاست دوره‌ای گروه بریکس را برعهده دارد و بیش از ۲۵۰ رویداد را در این چارچوب میزبانی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *