کمک به تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت

متخصصان با طراحی و تجاری‌سازی دستگاهی برای بررسی و آنالیز توزیع فشار در کف پا، نیاز حوزه سلامت، ورزشی و تربیت بدنی به این دستگاه را تامین کردند.

به گزارش افق امروز  ؛مجتبی گوهری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به طراحی و تولید دستگاه «فوت مدیسنس» با هدف درمان عارضه‌های پا و حرکتی، گفت: از  این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

وی درباره نحوه عملکرد این دستگاه، توضیح داد: این دستگاه با ارائه نمودارهای متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیروهای اضافی وارده بر کف پا را مشخص کرده و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می‌دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می‌توان اطلاعات کاملی را برای آنالیز عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن به دست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون‌سازی با دوربین جهت شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را دارد. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، اظهار کرد: کاربرد دستگاه فوت مدیسنس در کلینیک‌های ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت‌ مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده‌ پایین‌تر خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی محصول فوت مدیسنس ایران‌ساخت، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم و با توجه به قیمت تمام شده این دستگاه، تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی ریالی به ارمغان آورده است. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشورها وجود دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: فوت مدیسنس محصولی است که اشتغال ایجاد می‌کند؛ به ازای هر دستگاه می‌توان کسب و کاری راه انداخت و به طور مستقیم برای ۴ نفر شغل ایجاد کرد.

انتهای پیام/

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *