کرایه‌های حمل و نقل عمومی چقدر گران شد؟

کرایه‌های حمل و نقل عمومی چقدر گران شد؟

به گزارش افق امروز؛ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، از امروز نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی اعمال شد.

تسنیم در خبری نوشت: شورای اسلامی شهر تهران در سال گذشته افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را طبق روال هر ساله به تصویب رساند و زمان اجرای آن را از اول اردیبهشت ماه سال جاری تعیین کرد، با تأیید مصوبه شورای شهر توسط فرمانداری تهران، نرخ‌های جدید از امروز قابل اجراست.

بر اساس این مصوبه نرخ پایه ورودی مسافران در مترو با ۱۶ درصد افزایش همراه شد و بر اساس پیمایش تا ۲ کیلومتر با نرخ ورودی و مازاد بر آن تا ۳۰ کیلومتر برای هر کیلومتر ۴۰ درصد افزایش داشته است، مازاد بر ۳۰ کیلومتر نیز شهروندان مبلغ بیشتری را پرداخت نخواهند کرد.

۳۰ درصد افزایش خطوط حومه‌ای نیز به تصویب اعضای شورا رسید و به این ترتیب برای بلیط تک سفره که ۳۳۰۰ تومان بود، حداکثر به قیمت ۴ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.

برای مبلغ ورودی در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش پیش بینی شده و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد پیدا کرده؛ اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی ۴۰ درصد رشد در نظر گرفته شده است.

کرایه‌های تاکسی نیز با حداکثر ۴۵ درصد افزایش به تصویب رسیده است.

منبع : خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *