گلزن‌ترین آسیایی‌های تاریخ سری آ

  • کد خبر: 152474
  • /
  • 4 اردیبهشت 1403 - ۱۴:۳۳
  • /
  • ورزشی

سردار آزمون با سه گل زده در تعقیب گلزن‌ترین ستاره‌های آسیایی تاریخ سری آ قرار دارد.

به گزارش افق امروز  ؛سردار آزمون در نخستین فصل حضورش در رم با آنکه مدتی را به خاطر حضور در جام ملت‌های آسیا و همچنین آسیب‌دیدگی از دست داد ولی عملکرد خوبی برای جالوروسی داشت و علاوه بر زدن سه گل، هماهنگی خوبی با پائولو دیبالا و روملو لوکاکو داشت. سردار طوری در رم خوش درخشید که سران این تیم در زمستان بلوتی دیگر مهاجم‌شان را راهی فیورنتینا کرده و تاکید کردند قصد دارند قرارداد بازیکن ایرانی‌شان را برای فصل بعد تمدید کنند.

آزمون در شرایطی راهی رم شد که مصدومیتش باعث شد آمادگی کاملی نداشته باشد و چندین هفته طول کشید تا کم‌کم به ترکیب برسد. مصدومیت آبراهام و حضور غیر موثر بلوتی باعث عصبانیت هواداران رم شده بود و به همین خاطر مورینیو تصمیم گرفت این بازیکن ایرانی را بخرد. او در دیدار برابر لچه اولین گلش را به ثمر رساند و در ادامه دو بار نیز زیر نظر دروسی برای رم گلزنی کرد.

به مناسبت سومین گل فصل سردار آزمون نگاهی به موفق‌ترین بازیکنان آسیایی در سری آ از نظر تعداد گل‌ می‌اندازیم:

مارک برشیانو (استرالیا) – ۳۱ گل

کمتر بازیکن استرالیایی غیر از تیم کیهیل توانسته است در فوتبال اروپا بدرخشید. یکی از این بازیکنان مارک برشیانو بود که ۱۲ سال در سری آ توپ زد. او برای پارما، پالرمو و لاتزیو در سری آ بازی کرد و بیش از ۲۵۰ بازی انجام داد و ۳۱ گل به ثمر رساند.

هیده‌توشی ناکاتا (ژاپن) – ۲۴ گل

ستاره فراموش‌شده فوتبال ژاپن در ۲۹ سالگی خداحافظی کرد ولی کسی نمی‌تواند تاثیر بالایش را در فوتبال ایتالیا زیر سوال ببرد. او آنقدر در ایتالیا خوب بود که پله او را در فهرست ۱۰۰ بازیکن برترش قرار داد. او حتی سال ۲۰۰۱ همراه رم قهرمان سری آ شد و اسکودتو را بالای سر برد. او در پروجا نیز عملکرد خوبی داشت و در مجموع ۲۴ گل در سری آ به ثمر رساند؛ آن هم در شرایطی که در پست هافبک میانی بازی می‌کرد.

تاکایوکی موریموتو (ژاپن) – ۱۹ گل

او بعد از درخشش در لیگ ژاپن راهی ایتالیا شد و پیراهن کاتانیا را به تن کرد و ۱۵ گل برای این تیم به ثمر رساند. موریتیمو در ادامه راهی تیم نوارا شد و در مجموع چهار گل برای این تیم ثبت کرد.

الدر شاهمرادُف (ازبکستان) – ۱۵ گل

مهاجم ازبک که به دلیل مصدومیت حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست داد بعد از رفتن از لیگ روسیه پیراهن چند تیم ایتالیایی را به تن کرده است. او برای جنوا، رم، اسپتزیا و کالیاری در سری آ بازی کرده و ۱۵ گل به ثمر رسانده است. او نیز مانند سردار آزمون در این فصل سه گل در سری آ برای کالیاری به ثمر رسانده است. شاهمرادف در ۷۱ بازی ملی ۴۰ گل به ثمر رسانده است که یکی از این گل‌ها را مقابل ایران زد.

الیاس زیتولایف (ازبکستان) – ۱۱ گل

او در تیم جوانان یوونتوس بازی کرد ولی به دلیل اینکه پاسپورت اروپایی نداشت نتوانست به تیم اصلی برسد و به همین خاطر راهی رجینا شد. این بازیکن ازبک برای کروتونه، پسکارا، ورونا و ویچزنا بازی کرد و یازده گل به ثمر رساند.

شونسوکه ناکامورا (ژاپن) – ۱۱ گل

این بازیکن ژاپنی را به خاطر درخشش در سلتیک به یاد دارند ولی او قبل‌تر در رجینا درخشید و ۸۱ بازی در سری آ انجام داد و یازده گل به ثمر رساند.

سردار آزمون تا پایان فصل جاری فرصت دارد شمار گل‌هایش را در سری آ افزایش دهد. این در حالی است که مهدی طارمی نیز فصل بعد راهی اینتر می‌شود و پیراهن این تیم را به تن خواهد کرد. به این ترتیب زوج خط حمله تیم ملی ایران از فصل بعد در سری آ خواهند بود و فرصت رسیدن به رکورد بهترین گلزن آسیایی در سری آ را خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *