گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها

  • کد خبر: 152618
  • /
  • 6 اردیبهشت 1403 - ۱۱:۲۷
  • /
  • اقتصادی

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: با هدف استفاده از دانش بومی در صنعت نفت و گاز ایران، و برای بهره‌مندی بیشتر از توان علمی و اجرایی شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه، تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت نفت پاسارگاد به امضا رسید.

به گزارش افق امروز  ؛اکبر دادخواه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک علمی _ پژوهشی بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت نفت پاسارگاد، با بیان اینکه این تفاهم‌نامه با هدف رفع چالش‌ها و معضلات صنعت قیر و آسفالت از طریق همکاری‌های پژوهشی و تولیدی منعقد شده است، اظهار کرد: تمرکز بر فاز اجرایی پروژه‌های نظری است چراکه عملگرایی در این عرصه آثار ملموسی در توسعه و رشد پایدار کشور به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: عملگرایی بارها مورد توصیه و توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و در ترسیم نقشه راه ما نیز کمک شایانی کرد. ضمن‌آنکه با توجه به احیا سطح تعاملات میان دو مجموعه روی حمایت‌ وزارت راه و شهرسازی نیز در تحقق این امر حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با بیان اینکه البته در حال حاضر نیز همکاری‌های سازنده‌ای میان دو مجموعه شکل گرفته و تفاهمنامه‌های مشترک متعدد با تمام زیرمجموعه‌های وزارت راه به امضا رسیده است، اظهار کرد: اخیرا پیشنهادی مبنی بر راه‌اندازی یک واحد اداری برای تولید محتوای آموزشی  و تخصصی در راستای فعالیت‌های شرکت  مطرح شد، از آن‌جایی که حفظ رضایت مشتری و ذی‌النفعان از اولویت‌های اصلی است موضوع راه‌اندازی این واحد با هدف ترسیم چشم‌انداز کارشناسی شده برای مشتریان و ذی‌النفعان در دستور کار قرار گرفت.

دادخواه با تاکید بر حفظ سرمایه انسانی در کشور تصریح کرد: با تربیت نیروی عملیاتی می‌توان در جهت حفظ سرمایه انسانی کشور و نخبه‌گرایی حرکت کرد و در بحث اشتغال و اجرای مسئولیت‌ تسهیل‌گری کرد. در همین زمینه با تکیه بر ظرفیت‌های موجود همچون تنوع جغرافیایی و در راستای ارتقا عملکرد مسئولیت‌های اجتماعی طرح‌هایی در نظر گرفته است.

انتهای پیام

منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *