صدور سند مالکیت اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد

  • کد خبر: 154004
  • /
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 15:43
  • /
  • بازار

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک منطقه یک شهرستان یزد از صدور سند مالکیت ۵۳۰ هکتار از اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد خبر داد.

مجتبی شبانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تاکیدات رئیس قوه و رئیس سازمان ثبت کشور و الزامات قانونی مبنی بر اجرای کامل قانون جامع حدنگار ادامه داد: در این راستا، صدور سند مالکیت تمامی اراضی و املاک دولتی و مردم با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اهمیت جایگاه اراضی فرودگاه یزد خاطرنشان کرد : زمین های فرودگاه شهید صدوقی یزد که در تملک شرکت‌های فرودگاههای کشور هستند ، از سمت شمال به ایستگاه فرعی راه‌آهن و شهر شاهدیه ، از شرق به بلوار آزادگان ، از جنوب شرق به جاده خضرآباد و از غرب‌ و‌ جنوب‌غربی به جاده کنارگذر یزد دسترسی دارند.

رئیس واحد ثبتی منطقه یک یزد تأکید کرد : با توجه به اینکه این اداره در سال گذشته توفیقات و موفقیت های زیادی در اجرای قانون جامع حدنگاری و کاداستر بویژه کاداستر اراضی زراعی داشته امسال هم در تلاشیم تا با هدف ارائه خدمت بی منت و صادقانه ، فعالیتها را گسترش دهیم.

فرودگاه بین‌ المللی شهید صدوقی در ۱۵ دیماه سال ۱۳۴۸ در شهر یزد به مساحت ۵۷۵ هکتار و ۱۲۳۶ متر ارتفاع از سطح‌ دریا، در ۱۰ کیلومتری غرب یزد ساخته شده که علاوه بر حمل‌ونقل مسافران، پروازهای تجاری در آن هم صورت می‌گیرد از این‌ رو در طبقه بندی فرودگاه‌های کشور، فرودگاه شهید صدوقی در رتبه‌ی بین‌ المللی قرار گرفته و گاهی اوقات نیز پروازهای آموزشی مربوط به بخش نظامی سپاه و ارتش در این فرودگاه انجام می‌شود.
بهترین مسیر ارتباطی با فرودگاه بین‌المللی از سمت ضلع شرقی و بلوار آزادگان به دلیل ترافیک کمتر در این مسیر و دسترسی سریعتر به فرودگاه ‌می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *