رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد:

افزايش بیش از ۹ برابري توزيع عوارض بين شهرداري‌ها و دهياري‌هاي استان یزد در دولت سيزدهم

  • کد خبر: 154398
  • /
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 16:23
  • /
  • بازار

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد از افزايش بیش از 9 برابري توزيع عوارض بين شهرداري‌ها و دهياري‌هاي استان یزد در دولت سيزدهم خبر داد و تاکید کرد: این اعتبار باید در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان، مجید دهقانی‌زاده در این نشست با بیان اینکه از اقدامات اساسی دولت در راستای کمک به مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پرداخت عوارض ارزش افزوده است، گفت: این اعتبار به صورت نقد در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا خدمات مناسب و در شان مردم ارایه دهند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد تامین منابع مالی پایدار از محل توزیع عوارض را مساله مهمی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و اظهار داشت: انتظار می‌رود مجموعه شوراها و شهرداری‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا این اعتبار پرداختی از سوی دولت در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.
دهقانی‌زاده با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌ها باید به فکر ایجاد منابع پایدار درآمدی برای خود باشند، تاکید کرد: شوراها و شهرداری‌ها باید بتوانند منابع مناسبی در کنار منابعی که از محل ارزش افزوده نصیبشان می‌شود را در راستای تکمیل طرح و پروزه‌های حوزه شهری و روستایی و همچنین خدمت مناسب به شهروندان به کار گیرند.
وی با اشاره به اینکه در دولت سيزدهم توزيع عوارض بين شهرداري‌ها و دهياري‌هاي استان، ۹ برابر افزايش پيدا كرده است، بیان داشت: در دولت سيزدهم دولت به كمك مجموعه مديريت شهري و روستايي آمد تا در این حوزه تحول اساسی ایجاد کند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد عوارض توزیع شده بین شهرداري‌ها و دهياري‌های استان را در سال ۱۳۹۹ مجموعا سه هزار و ۳۸۰ ميليارد ريال عنوان کرد كه در اين دولت این اعتبار بیش از ۹ برابر افزايش يافته است.
دهقاني‌زاده افزود: عوارض توزیع شده بین شهرداري‌ها و دهياري‌های استان در سال ۱۴۰۲ نیز به مبلغ ۳۰ هزار ميليارد ريال رسيده است.
وی از دلایل رشد این منابع در دولت سیزدهم را تدابیر اندیشیده شده در قالب ستاد درآمد و تجهیز منابع و مساعدت‌های استاندار و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در انتقال تعدادی از پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های یزدی به استان و نیز تلاش‌‍‌های ارزشمند دستگاه‌های اجرایی ذیربط به ویژه اداره کل امور مالیاتی دانست و گفت: دولت سیزدهم بر تامین منابع مالی پایدار و عدالت محور در کشور تاکید دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *