آغاز ماموریت آرتمیس ۱ به مقصد ماه تا ۲۴ ساعت آینده

در حالی ماموریت آرتمیس ۱ ناسا به زمان آغاز خود نزدیک میشود که موشک بزرگ این ماموریت برای پرتاب به مقصد ماه در مرکز فضایی کندی روی سکو قرار گرفته است.

آرتمیس1

افق امروز به نقل از تکنا، این ماموریت که برای تاریخ ۲۹ اوت برنامه ریزی شده است در شرف انجام است. ماموریت آرتمیس یک پروازی آزمایشی بدون خدمه به دور ماه است که به عنوان پیش درآمد ماموریت های آینده فضانوردان به ماه و مریخ بسیار مهم خواهد بود. در صورت موفقیت ناسا در این ماموریت آرتمیس ۲ نیز در سال ۲۰۲۴ همراه با کپسول اوریون سرنشین دار ارسال خواهد شد. در ماموریت آرتمیس ۳ در سال 2026 نیز قرار است حمل این کپسول فراتر از ماه انجام شود.

توماس زوربوچن معاون این ماموریت علمی از نزدیک شدن به زمان پرتاب این موشک ابراز خوشحالی کرده است. وی در مصاحبه ای اعلام کرد جستجو برای آب در ماه و همچنین دیگر اهداف علمی توسط ماموریت آرتمیس ۱ دنبال خواهد شد.به گفته زوربوچن در این ماموریت ها روی هر دو مقصد ماه و مریخ تمرکز خواهد شد و فناوری های بکار گرفته شده نیز روی چالش های آنها یعنی کاهش اثر تشعشعات و آماده سازی برای اقامت  متمرکز است.

در این ماموریت آزمایشهای علمی نظیر ارزیابی دقیق منابع روی ماه نیز انجام میگیرد. ده تاسواره ارسالی همراه با آن نیز نقشه برداری از ماه را انجام خواهند داد. آزمایش های نظیر بررسی سلولهای مخمر نیز توسط یکی از این تاسواره ها انجام میشود. علاوه بر آن از یخ آب موجود در مناطق قطبی ماه نیز نقشه برداری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *