طرز تهیه ۲ نوشیدنی رانی هلو و رانی شلیل

روزهای گرم تابستان را می‌گذرانیم و هیچ چیز بهتر از یک اسموتی، انواع نوشیدنی، آبمیوه، شربت یا بستنی خنک نمی‌چسبد. در این میان رانی، یکی از انواع نوشیدنی با تکه‌های میوه است که با چند تکه یخ تبدیل به یک نوشیدنی خنک و بهشتی در روزهای داغ می‌شود. طرز تهیه نوشیدنی رانی هلو و رانی شلیل در خانه

افق امروز به نقل از مجله کوروش، طرز تهیه رانی هلو

طرز تهیه نوشیدنی رانی هلو و شلیل در خانه به ساده‌ترین روش ممکن

مواد لازم

هلو: ۱ کیلوگرم

آب: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار (معادل ۱ لیتر)

شکر: ¾ لیوان فرانسوی دسته‌دار

لیموترش: نصف یک عدد

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه نوشیدنی رانی هلو و شلیل در خانه به ساده‌ترین روش ممکن

 

برای درست کردن رانی هلو ابتدا باید هلوها را پوست بگیرید. برای اینکه رنگ رانی هلو بهتر شود توصیه ما این است که از هلو زعفرانی استفاده کنید. سپس هسته هلوها را جدا و نگینی خرد کنید.

حالا هلوها را در یک قابلمه بریزید و ۴ لیوان آب را به آنها اضافه کنید. روی شعله متوسط گاز قابلمه را بگذارید تا به دمای جوش برسد. ۱۰ دقیقه زمان کافی است که هلو و آب با هم بجوشند. سپس شعله گاز را خاموش کنید و شکر و آب لیموترش را اضافه کنید.

تمام مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. سپس دو یا سه قاشق از مواد رانی را جدا کنید و بقیه را در غذاساز بریزید یا با گوشتکوب برقی پوره کنید. مایه رانی باید یکدست شود. وقتی رانی خنک شد در یک شیشه تمیز و بدون بو و چربی بریزید و درب شیشه را محکم ببندید. شیشه را چند ساعت به حالت وارونه قرار دهید تا خلاء داخل شیشه از بین برود و رانی کپک نزند. سپس در یخچال بگذارید تا خنک شود و به صورت سرد سرو کنید.

طرز تهیه رانی شلیل، انبه، موز و آناناس هم به همین ترتیب است. می‌توانید نیمی شلیل و انبه یا نیمی هلو و انبه برای درست کردن این اسموتی رانی استفاده کنید که طعم لذیذ آن را دو چندان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *