چراغ فیلم‌های ایرانی با بی‌رویا روشن می‌شود+ فیلم

قطار جشنواره ونیز به روز هفتم خود رسید. جشنواره‌ای که تا اینجا، هم فیلم خوب داشته و هم فیلم‌هایی که کمتر از انتظار ظاهر شدند و نارضایتی مخاطبان را به همراه داشتند.

افق امروز به نقل از ایرنا، اولین فیلم بخش مسابقه امروز، درام رازآلود دختر ابدی است که جوانا هاگ، آن را کارگردانی کرده است. دوستداران سینما، هاگ را با درام تحسین‌شده‌اش یعنی سوغاتی می‌شناسند. باید دید این فیلم ۹۶ دقیقه‌ای که در سکوت رسانه‌ای ساخته شده، چه واکنش‌هایی را به همراه دارد.

 

فیلم دوم‌ امروز، بنشی‌های اینشیرین است که به‌واسطه مارتین مک‌دونا، مهم‌ترین فیلم‌ این روز تلقی می‌شود. این، دومین حضور مک‌دونا در جشنواره ونیز است. انتظارها از این کارگردان، بعد از گرفتن جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم اول خود یعنی سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری، بسیار بالاتر رفته است.
آخرین فیلم بخش مسابقه امروز، ارباب مورچه‌هاست. تنها فیلم تماما ایتالیایی ونیز امسال که کارگردان کهنه‌کاری چون جیانی آملیو، آن را ساخته. کارگردانی که اگرچه با درام‌های پلیسی شناخته می‌شود اما این‌بار یک فیلم بیوگرافی ساخته است.
و اما امروز، شروع نمایش آثار ایرانی در جشنواره ونیز است. چراغ اول را بی‌رویا روشن می‌کند. فیلمی که اولین‌بار، در جشنواره سال گذشته فجر نمایش داده شد و واکنش های مثبتی را دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *