مصاف اسطوره‌ها و کارگران در ورزشگاه الثمامه

فیفا در اقدامی جالب برای تقدیر از کارگرانی که ورزشگاه‌ها را برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده کردند، دیداری دوستانه با اسطوره‌های فوتبال برگزار کرد.

افق امروز به نقل از ایرنا، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی در این کشور در حال برگزاری است که انتقاداتی به شرایط کارگران وجود داشت.

حال با نزدیک شدن به روزهای پایانی جام جهانی ۲۴ کارگر به صورت نمادین به مصاف اسطوره‌های فیفا در ورزشگاه الثمامه قطر رفتند. بخشی از این کارگران از پروژه‌های مربوط به ساخت و آماده سازی هشت استادیوم و ۴۲ مکان تمرینی انتخاب شدند.

اسطوره‌های فیفا که شامل مارکو ماتراتزی، روبرتو کارلوس، کافو، یوری یورکائف و الساندرو دل پیرو و دیگر اسطوره‌ها می‌شد در دو نیمه ۳۰ دقیقه‌ای با کارگران بازی کردند. ورزشگاه الثمامه در طول جام جهانی فوتبال میزبان هشت بازی بود.

جان تری کاپیتان اسبق انگلیس این ابتکار فیفا را ستود و پس از بازی گفت: این یک ایده عالی از سوی فیفا است که برخی کارگرانی که زحمت زیادی برای ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی کشیدند، تشکر کند. ایده‌ فوق‌العاده‌ای بود تا این کارگران بیایند و با ما بازی کنند، همچنین برای ما که شخصا آنها را ملاقات کنیم و بار دیگر بازی در زمین را به عنوان یک بازیکن سابق تجربه کنیم.

در همین حال، جاستین بوی اودوی غنائی یکی از شرکت کنندگانی که مقابل اسطوره‌های فیفا صف آرایی کرد، گفت این تجربه‌ای بود که هرگز فراموش نخواهد کرد.

وی یادآور شد: دیدن این اسطوره‌ها مانند رویا بود. احساس شگفت انگیزی داشتم و از آن لذت بردم. از دیدن دل پیرو و کلارنس سیدورف هیجان زده بودم. آنها بازیکنان شگفت انگیزی هستند. من با مارکو ماتراتزی تک به تک شدم. این یکی از لحظات هیجان انگیز برای من بود. همیشه آرزو داشتم با این بازیکنان بازی کنم یا آنها را ببینم.

در این دیدار جیانی اینفانتینو و وزیر کار دولت قطر حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *