پوتین: روسیه آماده مذاکره است

رئیس جمهور روسیه می‌گوید این کشور ابایی از مذاکره با کی یف و شرکای غربی اش ندارد، اما طرف مقابل از تعامل با مسکو طفره می‌رود.

به گزارش افق امروز و به نقل از گروه جهان خبرگزاری آنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون این کشور گفت که مسکو آمادگی آن را دارد که بر سر نتایج قابل قبول، با همه طرفین دخیل در جنگ اوکراین مذاکره کند، اما کی یف و حامیان غربی اش از گفتگو امتناع می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه افزود: مسکو نمی‌تواند رفتار مغرضانه غرب را نسبت به اوکراین داشته باشد، ما زندگی و نگرش متفاوتی نسبت به زندگی و مردم داریم.

وی تاکید کرد: مسکو مسیر درستی را انتخاب کرده چراکه درگیری در اوکراین مبتنی بر سیاست مخالفان ژئوپلیتیک روسیه است که هدف آن تجزیه روسیه تاریخی است.

یکی از دلایل حمله روسیه به اوکراین، نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو از جانب غرب عنوان می‌شود. روسیه به ویژه بابت گسترش ناتو در امتداد مرزهایش نگران است.

در این میان، پیمان آتلانتیک شمالی با اینکه هرگز قصدی برای الحاق اوکراین نداشت، با استناد به سیاست «درهای باز ناتو»، کی یف را برای طرح درخواست عضویت تحریک کرد و همین امر جرقه ای شد برای آغاز جنگی که تاثیرات آن فراتر از قاره اروپا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *