دردسرهای دروازه‌بان آرژانتین شروع شد

فیفا اعلام کرد طعنه‌های دروازه‌بان آرژانتین به کیلیان امباپه و خوشحالی خارج از منطق او در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در کمیته انضباطی در حال بررسی است.

افق امروز به نقل از ایرنا، رفتار برخی از بازیکنان تیم ملی آرژانتین در جشن پس از پیروزی مقابل فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با واکنش تند فیفا روبه‌رو شده و این ارگان اعلام کرده که این نوع رفتارها را پیگیری خواهد کرد و برای این بازیکنان به دلیل نقض احتمالی چندین بند از قوانین انضباطی فیفا در حین و پس از فینال، پرونده انضباطی بازکرده است.

بندهای نقض شده موردنظر فیفا، بند ۱۱ (رفتار توهین‌آمیز و نقض بازی جوانمردانه) و ۱۲ (سوءرفتار بازیکنان و کادر مربیگری) و همچنین ماده ۴۴ قانون فیفا در جام جهانی است که رسیدگی به آن‌ها شروع شده است؛ فیفا در بیانیه‌ای با اشاره به تصاویر جشنی که در فضای مجازی منتشر شد، بر رفتار امیلیانو مارتینز دروازه‌بان آرژانتین تمرکز دارد.

در صورتی‌ که فدراسیون آرژانتین مقصر شناخته شود، با جریمه قابل‌توجهی روبرو خواهد بود. ضمن اینکه در کنار آرژانتین، اکوادور و صربستان نیز به دلیل رفتار هنجارگونه بازیکنان تحت بررسی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال آرژانتین در دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد تیم فرانسه را شکست دهد و به‌عنوان قهرمانی این مسابقات رسید. املیانو مارتینز یکی از مهره‌های تأثیرگذار آلبی سلسته در این تورنمنت بود که با مهار چند ضربه پنالتی به چهره شناخته شده جهان فوتبال تبدیل شد. وی در پایان تورنمنت دستکش طلای این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد.

مارتینز بعد از جشن قهرمانی کُری‌های زیادی برای کیلیان امباپه ستاره جوان فرانسه خواند. امباپه نیز در فینال موفق شده بود سه بار دروازه مارتینز را باز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *