قهرمان ایرانی المپیک در سرزمین فراعنه

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی از اعزام پنج فرنگی کار به تورنمنت رنکینگ‌دار مصر خبر داد.

افق امروز به نقل از ایرنا، علی محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص اعزام فرنگی‌کاران به تورنمنت‌های بین‌المللی، اظهارداشت: نخستین حضور فرنگی‌کاران در سال ۲۰۲۳ میلادی مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی است و تیم فردا (سه‌شنبه) راهی زاگرب خواهد شد. ۱۸ فرنگی‌کار سرشناس به این مسابقات اعزام می‌شوند و تیم ایران تنها در وزن ۹۷ کیلوگرم نماینده ندارد. فدراسیون کشتی همچنین تصمیم دارد تا پنج نفر از قهرمانان کشتی فرنگی را به رقابت‌های رنکینگ‌دار مصر اعزام کند.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی ادامه داد: حضور محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده مدال‌آوران مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد به مصر قطعی شده است. این اعزام در نخستین روزهای ماه آینده انجام خواهد شد. تورنمنت رنکینگ‌دار مصر از روز چهارم تا هفتم اسفندماه برگزار خواهد شد و می‌تواند تجربه خوبی برای ملی‌پوشان کشتی فرنگی باشد.

محمدی در خصوص برنامه فدراسیون برای اردوهای آماده‌سازی نیز عنوان کرد: قرار بود مسابقات قهرمانی امیدهای در رشت برگزار شود که به زمان دیگر موکول شد. همچنین یک اردو ۱۰ روزه برای تیم کشتی فرنگی جوانان در نظر گرفتیم که از روز هفتم بهمن‌ماه در اهواز آغاز شد و تا ۱۷ این ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا گرایی، امین میرزازاده و محمد هادی ساروی پس از کسب مدال مسابقات جهانی کشتی در هیچ تورنمنت بین‌المللی حضور نداشتند و طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی باید در فاصله ۶ ماه به یکی از رقابت‌های معتبر زیر نظر این اتحادیه اعزام شوند. اتحادیه جهانی کشتی چهار تورنمنت معتبر رنکینگ‌دار را برای نامداران کشتی جهان معرفی کرده است. مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب، رنکینگ‌دار قاهره، رنکینگ‌دار بیشکک و بوداپست مجارستان چهار تورنمنتی است که پیش از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ زیر نظر اتحادیه جهانی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *