ژاپن حریف آسانتری نسبت به چین است

جدال حساس و نفس‌گیر ایران و ژاپن در ورزشگاه تاکاساکی آرِنا می‌تواند سکوی پرتاب بسکتبال ایران به جام‌جهانی و کسب قطعی جواز صعود ایران به این آوردگاه بزرگ باشد به شرط آنکه بتوانیم چشم‌بادامی‌ها را در خانه خودشان شکست بدهیم.

افق امروز به نقل از ایرنا، تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره پایانی جام‌جهانی دو دیدار مهم و سرنوشت‌ساز را پیش رو دارد. تقابل برابر ژاپن در توکیو و جدال با چین در هنک‌کنگ نشان می‌دهد شاگردان سعید ارمغانی کار بسیاری سختی برای صعود به جام‌جهانی دارند و باید دید در این دو دیدار چه عملکردی را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

بر اساس آمار و شرایط موجود، پیروزی برابر ژاپن به مراتب راحتر از برتری مقابل تیم چین است چراکه ژاپنی‌ها از نظر قد و فیزیک بدنی به مراتب از تیم چین وضعیت بهتری برای ما دارند و اگر کمی با تمرکز بالا به میدان برویم و بتوانیم بازی را مدیریت کنیم، برد در نخستین بازی محتمل‌تر است و همین یک برد هم برای قطعی شدن صعود ایران به جام‌جهانی بسکتبال کفایت می‌کند.

ژاپن حریف آسانتری نسبت به چین است/ شوت‌های ۳ امتیازی چشم‌بادامی‌ها را دریابید

شاگردان سعید ارمغانی باید صبح روز پنجشنبه ۴ اسفند در شهر تاکاساکی از ساعت ۹:۳۰ به مصاف تیم ملی ژاپن بروند و بعد از آن راهی هنک‌کنگ شده تا خود را برای بازی برابر چین آماده کنند. جدال دو تیم در ورزشگاه تاکاساکی آرِنا در شرایطی برگزار خواهد شد که تمامی بلیت‌های این دیدار فروخته شده و هواداران ژاپنی قصد دارند به رسم تشویق‌های بی‌امان و پرسروصدای خود ملی‌پوشان کشورمان را در این دیدار، تحت فشار قرار دهند.

در گفت‌وگویی که با سعید ارمغانی پیش از این دیدار داشتیم، او از انگیزه بسیار خوب بازیکنان ایران، همدلی و اتحاد آنها سخن گفت و اینکه تیم ملی با آمادگی کامل و بدون مصدوم پا به این میدان خواهد گذاشت. از سویی دیگر حضور بازیکنانی مانند محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی در کنار بازیکنانی جوان و با انگیزه کافی است تا تمامی امیدهای تیم ملی ژاپن بر باد برود و یک دیدار خوب و منطقی را از آسمانخراش‌های ایرانی شاهد باشیم.

ژاپن حریف آسانتری نسبت به چین است/ شوت‌های ۳ امتیازی چشم‌بادامی‌ها را دریابید

مساله مهم دیگر به پرتاب‌های سه امتیاز ژاپنی‌ها باز می‌گردد. آنها با انتقال سریع توپ و پرتاب‌هایی که در دستور کار دارند، امتیازهای لازم را جمع‌آوری کرده و به دلیل بازی در خانه شرایط روانی بهتری نسبت به تیم ایران دارند اما تجربه بالای بازیکنان قدیمی‌تر، انگیزه نیروهای جوان و همدلی که ارمغانی از آن سخن گفت می‌تواند برگ برنده ما در این بازی سخت و حساس باشد.

نکته مهم دیگر این است که بازیکنان ایرانی از بازی احساسی خودداری کرده و قدر فرصتی که دارند را بدانند تا قبل از بازی با چین، کار را تمام کرده و جواز قطعی صعود به جام‌جهانی را کسب کنند.

فدراسیون بسکتبال ایران با هماهنگی‌های صورت گرفته قبل از این دیدار و تعاملی که با سفارت ایران در ژاپن داشت در حد بضاعت همه چیز را برای صعود به جام‌جهانی تدارک دیده و بازیکنان نیز در طی روزهای گذشته تمرینات بسیار خوبی را در توکیو انجام داده‌اند، حالا به گام آخر رسیده‌ایم. بازی برابر ژاپن و برتری برابر چشم‌بادامی‌های آسیا که امیدواریم با تلاش کادر فنی و بازیکنان با صعود ایران به جام‌جهانی بسکتبال همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *