شیخ‌نشینان به دنبال توسعه کشتی در حاشیه خلیج فارس

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به اشاره به برگزاری کشتی سنتی در حاشیه خلیج فارس نوشت: شیخ‌نشینان با کمک اتحادیه جهانی به دنبال توسعه کشتی در ابعاد گسترده هستند.

افق امروز به نقل از ایرنا از اتحادیه کشتی؛ فدراسیون کشتی امارات بنا دارد تا برنامه توسعه جدیدی را برای ترویج ورزش کشتی در این کشور با کمک اتحادیه جهانی کشتی آغاز کند. این ابتکار شیخ‌نشینان در حالی رقم خورد که در حاشیه میزبانی جشنواره میراث دریایی ۲۰۲۳ در ابوظبی آغاز که در آن شکل سنتی کشتی معروف به مثاره برگزار شد. فدراسیون کشتی امارات استراتژی بلندمدتی را برای توسعه ورزش کشتی در این کشور ترسیم کرد که شامل افزایش مشارکت جوانان در این ورزش، ترویج برنامه‌های آموزشی برای مربیان و ورزشکاران و همچنین برگزاری مسابقات بین‌المللی است.

امارات می‌خواهد جوانان را در مثاره شرکت دهد که در آن دو کشتی‌گیر در یک حلقه دایره‌ای روی ماسه به قطر تقریبا ۶ متر با یکدیگر روبرو می‌شوند. هدف از این بازی این است که حریف را مجبور به لمس زمین با هر قسمتی از بدن خود به غیر از پاهای خود، بدون استفاده از تکنیک‌های ضربه یا لگد زدن می‌کند.

مشارکت با اتحادیه جهانی کشتی گام بزرگی در جهت دستیابی به این اهداف است. منابع، تخصص و پشتیبانی لازم را برای کمک به فدراسیون کشتی امارات در اجرای برنامه توسعه خود فراهم می‌کند.

براین اساس امارات با “جشنواره میراث دریایی ۲۰۲۳” گام مهمی در جهت ترویج ورزش کشتی و بالا بردن شهرت آن در منطقه برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *