بیشترین کاهش هفتگی دکل های حفاری فعال نفت و گاز در آمریکا

بر اساس داده‌های جدید شرکت بیکر هیوز، تعداد کل دکل‌های حفاری فعال نفت و گاز در ایالات متحده پس از هفت مورد کاهش طی هفته گذشته، این هفته نیز 17 مورد دیگر کاهش یافت.

به گزارش افق امروز، ریزش هفته جاری را باید بزرگترین کاهش یک هفته‌ای تعداد دکل‌های نفت و گاز در ایالات متحده از ژوئن ۲۰۲۰ تاکنون دانست. تعداد کل دکل‌ها در این هفته به ۷۳۱ کاهش یافت که فقط ۱۷ دکل بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۲ و ۳۴۴ دکل کمتر از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا قبل از همه‌گیری بود.

دکل های حفاری فعال نفت و گاز در آمریکا

تعداد دکل‌های نفت و گاز آمریکا در این هفته با ۲ و ۱۶ مورد ریزش به‌ترتیب به ۵۸۶ و ۱۴۱ دکل رسید. حوضه پرمین هم از این روند نزولی مستثنی نبود و ۳ مورد کاهش داشت، و در هاینزویل نیز ۵ مورد کاهش گزارش شد.

براساس آخرین برآورد هفتگی اداره اطلاعات انرژی امریکا، سطح تولید نفت خام در این کشور در هفته منتهی به ۵ می بدون تغییر در ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز باقی ماند اما با این‌حال، درمقایسه با سال گذشته ۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافته است.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۵۶ دلار کاهش به ۷۰.۳ دلار رسید که نسبت به هفته گذشته ۱ دلار کمتر بود.

قیمت هر بشکه برنت نیز با افت ۰.۶۳ دلاری تا ۷۴.۳۵ دلار در هر بشکه در روز معامله شد که نسبت به جمعه گذشته یک دلار در هر بشکه ریزش داشت. دقایقی پس از انتشار این اطلاعات، وست تگزاس اینترمدییت با ۰.۸۶ درصد کاهش در روز، ۷۰.۲۶ دلار معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *