طلای آب شده در شرایط کنونی سرمایه گذاری پرسودی را به همراه دارد

طلای آب شده در شرایط کنونی سرمایه گذاری پرسودی را به همراه دارد/ دلار می‌تواند روند ریزشی داشته باشد

به گزارش افق امروز و به نقل از جام جم ،

سامان کریمی شاد کارشناس بازار‌های مالی گفت: هم اکنون که قیمت طلا روند کاهشی دارد، سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در حوزه طلا‌های آب شده، فرصت خوب و پرسودی را برای خود در عرصه مالی و اقتصادی رقم بزنند.

وی افزود: از آنجا که چارت طلا در چند هفته‌ی اخیر، روند ریزشی داشته، ناخودآگاه فرصت مناسبی را برای سرمایه گذران ایجاد کرده که بتوانند با ورود به بازار طلا، سرمایه گذاری پُرسودی را در آینده، برای خود رقم بزنند. البته خریدِ طلا در این دوران برای سرمایه‌گذارانی که در شرایط سخت اقتصادی به دنبال آرامش هستند، فرصت منحصر به فردی را ایجاد کرده است. وی افزود: هم اکنون که قیمت هر اونس طلا معادل ۱۹۱۵ دلار است، می‌توان منطقه‌ای تقاضا گونه، برای آن در بازارِ سرمایه متصور شد، که وقتی آن را با اتفاقات اخیر روسیه یعنی مبحث گروه «واگنر‌ها» گِره بزنیم، بتوانیم این امکان و فرصت را برای خود ایجادکنیم که زمینه را برای رشد معامله‌گرانِ کشور رقم بزنیم.

کریمی شاد بیان کرد: در واقع از منظر تحلیل تکنیکالی یا همان بررسی نمودار قیمت‌های دارایی و تحلیل فاندامنتالی یا همان تحلیلی که توسط سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در راستای تعیین ارزش‌های ذاتی دارایی‌ها صورت می‌گیرد، می‌توان ابراز داشت، هم اکنون کشور به لحاظ قیمت طلا، در شرایطی به سر می‌بردکه اگر بتوان آن را حفظ کرد، خواهیم توانست برای بازارِ طلا پتانسیلی تا حدود ۱۹۷۰ دلار را متصور باشیم و اگر چنانچه نتوانیم این محدوده را برای طلا حفظ کنیم، برای این عرصه باید روی پتانسیلی قریب به ۱۸۵۰ دلار حساب باز نماییم که این مورد نیز می‌تواند منطقه جذاب و محدوده حمایتی خوب دیگری برای سرمایه گذاری در این بازارباشد.

همچنین اگر برای محدوده قیمت طلا ۱۸۰۰ دلار را تخمین بزنیم، همچنان و مجدد می‌توان مدعی بود که در این صورت برای علاقمندان به بازار سرمایه فرصت مناسبی ایجاد شده است.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: در کشور ما، طلا ضریب دیگری به نام دلار دارد که به واسطه ارتباطات، حواشی و اتفاقاتی که در جهان پیرامونِ ما وجود دارد، می‌توانست روند ریزشی داشته باشد، اما متاسفانه جریان بحث” لیست سیاه  «اِف اِی تی اِف»  که از سال ۲۰۰۰ از سوی گروه ویژه اقدامات مالی، صادر شده، نگذاشت روند کاهشی قیمت دلار ادامه دار باشد، به گونه‌ای که قیمت آن را تا حدود ۵۰ هزار تومان نیز افزایش داد و شرایط اقتصادی و سرمایه‌گذاری را سخت‌تر کرد. با این همه، همچنان با دید مثبت نسبت به شرایط و حواشی بازار دلار اعتقاد دارم، دلار می‌تواند تا قیمت ۴۸ هزار و بعد از آن یعنی ۴۵ هزار تومان نیز روند ریزشی داشته باشد و اگر این مورد با ریزش قیمت طلا نیز همراه گردد، نرخ برابری دلار، کاهشی خواهد بود؛ بنابراین کاهش لیستِ دلار و طلا در کنار یکدیگر می‌تواند فرصت مطلوب و خوبِ سرمایه‌گذاری در بازار طلا را رقم بزند؛ البته به افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در بازار طلا را دارند می‌توان پیشنهاد کرد که در این راستا به سراغ طلای آب شده بروند، چرا که طلای آب شده به لحاظ سرمایه‌گذاری می‌تواند جذاب تر، به صرفه‌تر و پرسودتر باشد.

همچنین پیرامون سکه و سرمایه‌گذاری در این عرصه نیز می‌طلبد به مباحثی، چون حُباب ِسکه توجه نمود؛ یعنی در واقع همان مبحثی که در راستای قیمت سکه در بازار مطرح می‌شود و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این بازارِ وخرید و فروش سکه می‌توانند با یک جستجوی ساده در اینترنت در راستای سکه و حباب آن اطلاعات لازم را به دست آورند و در این مسیر باید در نظر داشت، هرچه این حباب کوچکتر باشد، زمینه سرمایه‌گذاری با سکه فراخ‌تر و پرسودتر خواهد بود و به تبع همین امر،   ارزش سرمایه‌گذاری نیز بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *