چالش بزرگ گواردیولا پس از اولین ناکامی فصل

چالش بزرگ گواردیولا پس از اولین ناکامی فصل

به گزارش افق امروز و به نقل از ورزش۳ ،

 پپ گواردیولا همیشه چالش‌ها را دوست دارد. ابتدا، او باید فلسفه منچسترسیتی را تغییر می‌داد و آن را با سبک خودش منطبق می‌کرد. این در نهایت باعث شد تیمش همان روشی بازی کند که او همیشه می‌خواست. سپس روند موفقیت‌ها شروع شد. خوب بازی کردن، مسلط شدن و بهتر بودن از رقیب بی‌فایده است اگر نتایج حتی با شما نباشد. فصل گذشته، با فتح سه گانه، پپ در سیتی به کمال رسید.

1906460

اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. اکنون گواردیولا مهم‌ترین چالش را پیش رو دارد: دفاع از همه چیزهایی که به دست آورده است و انجام آن بدون ایلکای گوندوگان، ساده نخواهد بود.

سه گانه سیتی در فصل گذشته بدون تغییر سیستم به ۱-۴-۲-۳ و بدون حضور هافبک آلمانی ممکن نمی‌شد. ریاض محرز هم رفته و پپ این روزها به دنبال اضافه کردن لوکاس پاکتا به برناردو و کوین دی بروینه است.

1902871

پپ یک چالش بزرگ دارد و این در بازی با آرسنال ثابت شد. او یا باید جایگزینی طبیعی برای گوندوگان بخرد زیرا کواچیچ خصوصیاتی مشابه ندارد یا سیستم را تغییر دهد. تغییری که فصل گذشته نتیجه داد. در حال حاضر، گواردیولا مجبور شده است دومی را انتخاب کند اما خیلی خوب پیش نرفت.

1906151

در مقابل توپچی‌ها در اولین بازی رسمی فصل، سیتی به سیستم چهار دفاعه برگشت. جلوتر از مدافعان، رودری و کواچیچ، گریلیش، خولین آلوارز و برناردو سیلوا بودند و دی بروینه روی نیمکت نشست. اما نتیجه با آنچه پپ می‌خواست فاصله داشت. سیتی به وضوح غیبت گوندوگان را حس کرد.
خواهیم دید که آیا این تغییر فقط برای  یک بازی بوده یا اینکه گواردیولا روشی دیگر را در ادامه پیش خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *