باورنکردنی: چشمان گرد وی‌ای‌آر و طارمی!

1920213

به گزارش افق امروز و به نقل از ورزش3 ،

یکی از عجیب‌ترین اتفاقات فوتبال اروپا و جهان، یکشنبه شب در استادیوم دراگائو شهر پورتو رخ داد. جایی که مهدی طارمی در متن اصلی ماجرا بود و داور بازی خطای پنالتی که به روی این ایرانی اعلام کرده بود را با تماس تلفنی لغو کرد!

در جریان دیداری از هفته چهارم لیگ برتر پرتغال، پورتو تا دقیقه 90 با یک گل از میهمان خود آروکا عقب بود که ارسال گونچالو بورخس به روی دروازه با سرنگونی مهدی طارمی همراه شد و میگل نوگوئیرا، داور مسابقه، به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید.

اما پس از لحظاتی، نوگوئیرا توسط اتاق VAR برای بازبینی صحنه به کنار زمین فراخوانده شد. زمانی که داور مسابقه برای مشاهده صحنه به محل تعبیه شده برای فناوری کمک داور ویدیویی رفت، اثری از مانیتور نبود و به نظر می‌رسید به دلیل یک خطای فنی قادر به برقراری ارتباط با اتاق VAR نیست.

در نهایت و پس از تأخیر فراوان و در اتفاقی باورنکردنی، یک تلفن همراه به میگل نوگوئیرا داده شد و اینگونه به نظر می‌رسید که او در حال صحبت با اتاق VAR است تا در این خصوص تصمیم گیری کند.

در نهایت نیز داور تصمیم گرفت بدون بازبینی صحنه و تنها از طریق تماس تلفنی با همکارانش در اتاق VAR، خطای پنالتی روی طارمی را لغو کرده و دستور به ادامه بازی بدهد.

این اتفاقات عجیب را در زیر مرور می‌کنیم:

1920213

1920213
اتفاقات از اینجا شروع شد. جایی که گونچالو بورخس از سمت راست خط حمله پورتو و با پای چپ، توپ را به روی دروازه ارسال کرد.
1920208
بوگدان میلوانوف مدافع اوکراینی آروکا برخوردی با مهدی طارمی داشت و منجر به سرنگونی او شد.
1920211
 این صحنه میزان تسلط میگل نوگوئیرا، داور مسابقه به لحظه برخورد را نشان می‌دهد.
1920205
داور بازی به نشانه خطای پنالتی در سوت خو دمید تا پورتو در دقیقه 90 امیدوار به بازگشت باشد.
1920210
در ادامه اتاق VAR از داور بازی خواست تا برای بررسی صحنه به کنار زمین بیاید. مسئله‌ای که با اعتراض طارمی نیز مواجه شد و مهاجم ایرانی اعتقاد داشت که خطای رخ داده قطعی است و نیازی به بازبینی ندارد.
1920214
میگل نوگوئیرا به کنار زمین آمد ولی هیچ مانیتوری مقابل او قرار نداشت تا صحنه را بررسی کند. او از مسئول سیستم VAR وضعیت را جویا شد.
1920209
فردی که به عنوان مسئول دستگاه VAR کنار زمین بود، در تصمیمی عجیب و باورنکردنی، یک تلفن همراه را به داور بازی داد تا با همکارانش در اتاق کمک داور ویدیویی صحبت کند.
1920216
صحنه‌های عجیب و خنده داری که باعث شده بود حتی بازیکنان دو تیم نیز نظاره گر این اتفاقات باشند.
1920212
حتی بازیکنان داخل زمین نیز با تعجب در حال پیگیری تصمیمات تیم داوری بودند.
1920207
با گذشت وقفه طولانی، داور بازی همچنان در حال مکالمه با همکارانش در اتاق VAR بود.
1920204
او سرانجام تلفن همراه را به داور چهارم داد و برای تصمیم گیری نهایی وارد زمین شد.
1920206
داور در یکی از عجیب‌ترین اتفاقات ممکن، تصمیم گرفت تا بدون اینکه خودش شخصا صحنه را مورد بازبینی قرار دهد، خطای پنالتی به روی طارمی را رد کند.
1920215
هواداران پورتو در فضای مجازی با کنار هم گذاشتن تصویری از لحظات عجیب تماس تلفنی داور بازی و اتاق VAR با روی کاستا، رئیس باشگاه بنفیکا، این موضوع را مورد تمسخر قرار داده و اعتقاد دارند که میگل نوگوئیرا در تماس با کاستا تصمیم گرفته تا پنالتی طارمی را رد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *