در جهت اجرای مصوبات سفر مدیر عامل انتقال خون کشور به یزد؛

برنامه تعالی انتقال خون یزد تدوین و در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد تصویب قرار گرفت

در این نشست مصوب گردید اداره کل انتقال خون استان یزد با همکاری سازمان انتقال خون کشور برنامه تفصیلی خود را بابت موضوع تبدیل انتقال خون استان یزد به عنوان قطب انتقال خون مرکز و جنوب شرق کشور ظرف مدت ۶ ماه تهیه و جهت بررسی به دبیرخانه شورا ارائه کند.

به گزارش روابط عمومی انتقال خون یزد، مدیر کل انتقال خون استان ضمن تایید خبر گفت: یزد در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور است و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترینهای کشور و در پوشش اهدای خون جزو استانهای نسبتاً خوب در بین دیگر استانها هست. همچنین از لحاظ فنی و تخصصی و کیفیت ارائه خدمات یزد ازجایگاه ویژه ای برخوردار است
دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالجاری از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده های خون سازمان انتقال خون می باشد.
وی تحول، تعالی و تکامل در خدمت، دانش و پژوهش و فناوری، اجتماعی کردن و مردمی سازی انتقال خون و دسترسی آسان برای همه جهت اهدای خون و ارتقای کمی و کیفی را اهداف مهم در انتقال خون استان ذکر کرد.
آقائی با اشاره به دیدار مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با استاندار یزد در سال گذشته و گفتگو پیرامون اینکه انتقال خون یزد پتانسیل قطب مرکز و جنوب شرق کشور را داراست تصریح داشت: کلید این برنامه در سفر بازدید مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور به استان یزد زده شد و با حمایت استاندار و تایید اعضای کارگروه شورای برنامه ریزی و توسعه استان این برنامه رقم خواهد خورد.
وی افزود: این برنامه شامل دو بخش ارتقای کمی و کیفی خواهد بود و دارای چشم انداز وسیع در هر دو حوزه است.
آقائی گفت: ارتقای اهدای خون در بین جوانان،بانوان و خانواده در یزد و ارتقای کیفی و استانداردهای بالاتر فنی و تخصصی در مراکز اهدای خون و بانک خون بیمارستانها و ارتقای دانش طب انتقال خون و فناوری در این حوزه در استان و گسترش زیرساخت‌ها و تجهیزات فنی و تخصصی از ابعاد برنامه خواهد بود .
مدیر کل انتقال خون استان در این نشست با بیان علل و ویژگی های انتخاب استان برای اجرای این برنامه ابراز کرد: امیدواریم با همکاری و هماهنگی ادارات، سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی در جهت ارتقای کیفیت و کمیت این برنامه گامی بلند برداریم.
سید محمد جواد عرفانفر

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search