دکتر سید مسعود موسوی با اشاره به شعار هفته ملی سلامت زنان، “بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم“ هدف از برگزاری این نشست را توانمندسازی، اطلاعرسانی و حساسسازی گروههای مختلف جامعه در خصوص اولویتهای سلامت بانوان دانست.
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی در ادامه گفت: امروزه با افزایش آگاهی و سواد سلامت بانوان، اثر بخشی رفتار سلامت محور در حوزه های مختلف مانند استفاده از الگوی تغذیه ای سالم، فعالیت فیزیکی مطلوب، اقدامات پیشگیرانه و درمانی به هنگام و … کاملا مشهود است.
خانم دکتر حسینی مطلق مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان و نسل آینده، به تشریح حقوق بانوان شاغل در رابطه با قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری جهت آگاهی و اطلاع رسانی به جمعیت هدف پرداخت.
رئیس شورای پیام گزاران سلامت استان نیز اظهار داشت: زنان به عنوان ستون خانواده نیازمند توجه ویژه و دریافت آگاهی و خدمات در زمینه سلامت جسمی و روانی هستند.
خانم دکتر فهیمه نخستین فوق تخصص آنکولوژی زنان با اشاره به شیوع سرطان پستان در زنان در ادامه سخنانش به تشریح علائم سرطان های شایع زنان، عوامل خطر ابتلا به بیماری ها و اصول پیشگیری و خودمراقبتی حوزه زنان پرداخت.
در پایان خانم دکتر منصوره نصیریان متخصص روانپزشک، ابعاد اشتغال بر سلامت روانی و اجتماعی بانوان را بررسی نمود.
در انتهای مراسم ضمن تقدیر از اعضای برتر شورای پیام گزاران سلامت و تشکل های مردمی بر اساس ارزیابی عملکرد سه ماه و معرفی بسته های خدمتی بانوان در مراکز جامع خدمات سلامت به معاینه و غربالگری بیماری های شایع زنان توسط کارشناسان مامایی پرداخته شد.
سید محمد جواد عرفانفر