به گزارش افق امروز در پی حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای سازمان ملل متحد، سه کشور اروپایی فرانسه، ایتالیا و اسپانیا با انتشار بیانیهای مشترک رژیم صهیونیستی را متهم به نقض جدی تعهدات خود بر اساس قوانین بشردوستانه بینالمللی در لبنان کردند.
دو نیروی حافظ صلح سازمان ملل جمعه در اثر حمله ارتش اسرائیل به جنوب لبنان در نزدیکی پایگاه یونیفل مجروح شدند. پیش از این و در روز پنجشنبه نیز دو سرباز اندونزیایی دیگر در حمله تانک رژیم صهیونیستی آسیب دیدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه آمده است: «این حملات نقض جدی تعهدات اسرائیل تحت قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل و تحت قوانین بشردوستانه بینالمللی است.»
جورجیا ملونی، نخستوزیر ایتالیا، پدرو سانچز، نخستوزیر اسپانیا و همچنین امانوئل مکرون، رئیسجمهور فرانسه در این بیانیه مشترک حمایت خود را از نیروهای یونیفل اعلام کرده و خواستار آتشبس فوری در لبنان شدند.
در این بیانیه سه کشور اروپایی «خشم» خود را از این حمله ابراز کرده و تأکید کردند که چنین حملاتی باید سریعاً متوقف شود.»
- . انتشار متن کامل توافق دولت لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا
- . «ایر کانادا» تعلیق پروازها به تل آویو را تمدید کرد
- . تلآویو تجاوز به پتروشیمی ماهشهر را تأیید کرد
- . افزایش بیسابقه تعداد خودکشی در میان نظامیان اسرائیلی
- . هاآرتص: در خصوص آتشبس لبنان، نتانیاهو مجبور به اطاعت از دستور ترامپ شد
- . خطوط هوایی اروپایی پروازهای خود را به اسرائیل لغو کردند
- . نفوذ هکرها به تلفن همراه رئیس دفتر نتانیاهو
- . کیم جونگ اون: اسرائیل رژیمی تروریستی است
- . نگرانی چین از همکاریهای نظامی تایوان و اسرائیل
- . اسرائیل در وحشت؛ «ایرانیها به بات یام رسیدهاند»