به گزارش افق امروز
به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد ــ حمید دهقان در خصوص تمهیدات اندیشه شده سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزدی همزمان با شروع ماه مهر گفت: همانند سالهای گذشته با بازگشایی مدارس و دانشگاهها شاهد افزایش تعداد مسافران ناوگان حملونقل عمومی هستیم که بر اساس پایشهای انجام شده، امسال استفاده از این ناوگان رشد ۳۴ درصدی نسبت به ماه گذشته داشته است.
وی با اشاره به تصمیم شهرداری و شورای اسلامی شهر مبنی بر رایگان بودن استفاده از اتوبوس های ناوگان حملونقل عمومی درونشهری در ده روز اول مهر، گفت: این اقدام با هدف تشویق دانشآموزان و دانشجویان به استفاده از وسایل حملونقل عمومی اجرا میشود تا علاوه بر کاهش هزینههای خانوادهها، شاهد کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا در سطح شهر باشیم.
دهقان ادامه داد: امیدواریم این سیاست منجر به استقبال گستردهتر شهروندان بهویژه دانشآموزان و دانشجویان از حملونقل عمومی شود و فرهنگ استفاده از وسایل حملونقل پاک بیش از پیش در یزد نهادینه شود.