رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از غربالگری یک میلیون و ۶۷۰ هزار کلاس اولی در سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاح پایگاههای سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش از دبستان که در دبستان دخترانه رازی برگزار شد، اظهار کرد: سنجش سلامت یکی از بزرگترین و فراگیرترین برنامههای ما هست که بیش از ۳ دهه است انجام میشود. وی ادامه داد: این طرح با با پوشش ۲،۳ درصدی آغاز شده است و کنون به ۹۹.۵ درصد رسیدیم. طریفی حسینی افزود: سال گذشته یک میلیون و ۶۷۰ هزار کلاس اولی در ۱۲۰۰ پایگاه اولیه، ۸۰۰ پایگاه تخصصی و ۴۲۰ پایگاه سیار غربالگری شدند؛ در برخی پایگاهها ۹ نفر فعالیت میکردند که در مجموع ۱۰ هزار عوامل اجرایی در این پایگاهها مشغول به فعالیت بودند. وی با بیان اینکه برای فعالیت پایگاه سنجش از ۴ ماه گذشته برنامهریزی و اقدامات اجرایی آغاز شده است، افزود: فعالیت پایگاههای سنجش تا آخر شهریور ادامه دارد. معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای طرح سنجش شورای سیاستگذاری دارد و تصمیمات کلان را انجام میدهد و نظر داریم پایگاه دایمی ایجاد کنیم؛ وزارت بهداشت و بهزیستی هم شرکای استراتژیک ما در اجرای طرح هستند. وی با بیان اینکه از دادههای طرح سنجش، بخشهای مختلف آموزش و پرورش بهره میبرند، اظهار کرد: سیاست ما افزایش پوشش و جذب دانشآموزان با نیازهای ویژه است؛ ۷ گروه دانشآموز بانیازهای ویژه داریم که ۳ گروه را اضافه کردیم و نیاز داریم ابزارها را بیشتر کنیم تا جذب حداکثری را داشته باشیم؛ چرا که در حال حاضر ۸۰ درصد دانشآموزان بانیازهای ویژه جذب مدارس میشوند. طریفی حسینی تصریح کرد: پیشگیری از معلولیتها و مداخلات به هنگام جزو سیاستهای ما هست که هم از پیشگیری و بروز معلولیتهای ثانویه جلوگیری کنیم و برنامه ما این است سنجش را به سن پایینتر ببریم و دادههای آن را برای مداخلات هنگام استفاده کنیم. ادامه دارد