محروميت‌هاي اجتماعي برای غايبان سربازي

معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان یزد از محروميت‌هاي اجتماعي براي مشمولان غايب خبر داد.

سرهنگ محمدتقي منصوري درباره جزئيات اين خبر گفت: برابر ماده ۲قانون خدمت وظيفه عمومي هر فرد ذکور ايراني از اول ماهي که به سن ۱۸سال تمام مي رسد مشمول مقررات خدمت وظيفه عمومي بوده و برابر ماده ۵۸اين قانون مشمولاني که در مهلت معرفي تعيين شده وضعيت خدمتي خود را مشخص نکنند غايب محسوب مي شوند.
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان يزد با اشاره به اينکه طبق ماده ۵۸قانون وظيفه عمومي براي مشمولاتي که مدت غيبت اوليه آنان تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنها بيشتر از سه ماه باشد، ۶ماه اضافه خدمت لحاظ خواهد شد، تصريح کرد: مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنها بيش از يکسال باشد علاوه بر ۶ماه اضافه خدمت فراري محسوب و به مراجع صالحه قضائي معرفي مي شوند.
وي در ادامه گفت: مشمولان غايبي که تاکنون براي تعيين تکليف وضعيت خدمتي خود اقدام نکرده اند برابر ماده با اين قانون با محروميت اجتماعي از جمله عدم امکان ادامه تحصيل در مقاطع دانشگاهي، عدم برخورداري از معافيت کفالت، عدم دريافت تسهيلات بانکي، عدم صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال، ممنوعيت خروج از کشور و موارد ديگر مواجه مي شوند.
سرهنگ منصوري بيان داشت: در صورت به کارگيري مشمولان غايب توسط کارفرمايان کارخانه ها، کارگاه ها شرکت ها، آموزشگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها، تعميرگاه هاي دولتي و خصوصي برابر ماده ۶۳و ۶۳مکرر قانون خدمت وظيفه عمومي با آنان برخورد و براي اعمال مجازات تعيين شده به دستگاههاي قضائي معرفي مي شوند.
اين مقام انتظامي در پايان گفت: مشمولان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گويا به شماره ۰۹۶۴۸۰و يا کانال سازمان در پيام رسان سروش به نشاني sarbazvatifeh@ از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.
سید محمد جواد عرفانفر

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search