حفظ،احیاء و ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

  • کد خبر: 151088
  • /
  • 29 فروردین 1403 - ۱۲:۴۶
  • /
  • بازار

به گزارش افق امروز  ؛غلامعلی دهشیری در تبیین عمکلرد ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد گفت: در سال 1402 در مجموع 508 درخواست به دبیرخانه ستاد ارسال شد که نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است. وی افزود: از مجموع درخواست های رسیده ۲۱۰ درخواست با دریافت مصوبه و ۶۴ درخواست با مکاتبه دبیرخانه حل شده است.

دهشیری با بیان اینکه 45 درخواست از سال 1402 در دبیرخانه ستاد در جریان رسیدگی می باشد اظهارداشت: همچنین ۱۲ درخواست به علت رسیدگی در مراجع قضایی و 130 درخواست غیر مرتبط با عدم پیگیری از دستور کار ستاد خارج شده است. رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در سال 1402 در مجموع 37 جلسه اصلی ستاد، 42 بازدید توسط اعضای اصلی یا اعضای کمیته مقدماتی و جلسات مستمر کمیته مقدماتی برگزار شد که ماحصل آن صدور 230 مصوبه جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی بود.
وی تصریح کرد: از مجموع مصوبات ستاد 135 مصوبه که 64 درصد از مصوبات را تشکیل می دهد اجرا ۳۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۴ مصوبه اجرا نشده است. عالی ترین مقام قضایی استان یزد اضافه کرد: مصوبات اجرا نشده مرتبط با برخی بانک های خصوصی ، سازمان مدیریت امور اراضی و … می باشد که قطعا دلایل خود را دارند اما قطعا دلایل عدم اجرا توسط دبیرخانه ستاد بررسی و شناسایی می شود.
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در خواست 15 شرکت در ستاد با نظر اکثریت آراء مورد قبول قرار نگرفته است. وی گفت: از مجموع درخواست رسیده به دبیرخانه ستاد 75 درخواست مربوط به شرکت های کاشی و سرامیک،59 درخواست مربوط به شرکت های معدنی،43 درخواست مربوط به شرکت های حوزه ساختمان،46 درخواست مربوط به شرکت های فولادی،36 در خواست مربوط به شرکت های کشاورزی و دامپروری، 41 درخواست مربوط به شرکت های موادغذایی و لبنی و … می باشد.

دهشیری افزود: براساس سازمان ها و نهادها 140 درخواست مرتبط به سازمان صمت،110 درخواست مرتبط با بانک ها، 80 درخواست مرتبط با گمرک،46 درخواست مرتبط با شرکت شهرک های صنعتی،38 درخواست مرتبط با آب منطقه ای،34 درخواست مرتبط با راه و شهرسازی و … بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *