رییس جمهور کارخانه احیاشده تولید کاشی را در سمنان بهره‌برداری کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور واحد تولیدی کاشی در استان سمنان را که به همت دولت سیزدهم پس از ۱۰ سال رکود به چرخه تولید بازگشت، بهره‌برداری و بازدید کرد.

به گزارش افق امروز  ؛بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان به همت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت و همزمان با سفر آیت الله رئیسی به این دیار، کارخانه کاشی و سرامیک هفت آسمان که بیش از یک دهه غیرفعال بود، دوباره راه‌اندازی شد.

بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال رکود با حمایت دولت سیزدهم و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت. این کارخانه که در گذشته با نام کاشی سمند سمنان فعالیت داشت که فعالیت آن در سال‌های گذشته متوقف شد. مدیر عامل سابق اعلام کرده بود به دلیل ورشکستگی و نداشتن نقدینگی لازم، توانایی اداره این شرکت را ندارد و با فراخوان‌های قانونی این واحد تولیدی به سرمایه گذار جدید واگذار شد.

رییس جمهور کارخانه احیاشده تولید کاشی را در سمنان بهره‌برداری کرد

مالک جدید سرمایه‌گذاری لازم را در این شرکت انجام داد و از آنجایی که عملیات تملک از سوی بانک انجام بود، با پیگیری های بعدی و همراهی بانک با سرمایه‌گذار جدید به نتیجه رسید و سرمایه‌گذار جدید بخشی از مبلغ مزایده را نقد پرداخت و الباقی مبلغ مزایده به صورت اقساط در حال پرداخت است.

این کارخانه کاشی توسط بخش خصوصی و در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد و تا سال ۱۳۹۰ به فعالیتش ادامه داد، پس از مدتی ورشکست شد ، تا آنجا که نه تنها اثری از تولید در کارخانه دیده نمی شد بلکه برخی از تجهیزات توقیف و تملک شد و به فروش رسید.

مالک جدید که از تخصص و تجربه لازم برای راه اندازی مجدد فعالیت آن کارخانه با نام جدید «کاشی هفت آسمان » برخوردار است، برای راه اندازی اولیه از نیروی هایی که سابق در آن کارخانه فعالیت داشتند و از انگیزه و مهارت کافی برخوردار بودند، دعوت به کار کرد و زمینه اشتغال برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر و ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار متر مربع کاشی را اعلام کرد.

برنامه‌های دومین سفر دولت سیزدهم به استان سمنان

دومین سفر آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم به استان سمنان امروز پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

با حضور رییس جمهور دیدارهای مردمی در مسجد امام(ره) سمنان و در استادیوم شاهرود، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، و نشست شورای اداری، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

وزیران دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر می‌کنند. دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان است.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

۵۵۵ طرح نیمه تمام استان سمنان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *