به گزارش افق امروز یوسف جعفری در حاشیه بازدید از مراحل آرشیو الکترونیک پرونده های ثبت شرکتها گفت: طبق ابلاغ اداره کل ثبت شرکتها و با نظر مدیرکل محترم استان ، با تعیین صلاحیت پیمانکار و تجهیز کارگاه در خرداد ۱۴۰۳ ، پروژه آرشیو ثبت شرکتهای استان به صورت رسمی آغاز شده است.
وی افزود: بر این اساس، مقر شد تا نسبت به آرشیو تعداد برآورد اولیه ۳۱۵۰۰ پرونده مشتمل بر ۲میلیون برگ ، مطابق با بخشنامه های سازمانی ، دستورالعمل ابلاغی ریاست وقت سازمان و نظارت کارگروه آرشیو الکترونکی استان همراه با حضور ثابت نماینده اداره ثبت شرکتهای استان در کارگاه اقدام گردد.
وی اضافه کرد: در فاز اول پروژه ، از شروع تا پایان دی ۱۴۰۳ نسبت به اسکن و آرشیو کامل پرونده های ۱۲ شهرستان و بخشی از پرونده های مرکز استان در مجموع شامل حدود ۱۶هزار پرونده مشتمل بر ۸۶۷ هزار برگ اقدام شده و پس از وقفه سه ماهه به دلیل عدم تخصیص اعتبار ( از ماه بهمن تا پایان فروردین ) ، از اردیبهشت سال جاری فاز جدید پروژه با تخصیص اعتبار لازم و با انعقاد قرارداد با پیمانکار آغاز شده است.
رئیس بازرسی اداره ثبت اسناد یزد با بیان اینکه در این مرحله پیش بینی می شود آرشیو حدود یک میلیون برگ باقی مانده ، تا قبل از پایان شهریور سال جاری به اتمام می رسد، خاطرنشان کرد : در خصوص آرشیو دفاتر سنواتی ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری نیز از اوراق دارای محتوای تمام دفاتر سنواتی استان تصویربرداری شده و طبق دستورالعمل سازمان پوشه بندی و نام گذاری شده و شرکت پیمانکار در حال بارگزاری اوراق اسکن شده در سامانه جامع ثبت شرکتهاست.