رنو داستر 2022 و رنو آرکانا در آستانه واردات به ایران

یکی از گروه‌های خودروسازی خصوصی که فعلا تمایلی به افشای نام خود ندارد، برنامه واردات کراس اوور و سدان اقتصادی رنو را پیش رو گرفته است.

رنو داستر

به گزارش افق امروز و به نقل از دیجیاتو، یکی از شرکت های مونتاژ کار بخش خصوصی، برنامه واردات کراس اوور و سدان اقتصادی رنو را پیش رو گرفته است. براساس اطلاعات اولیه، کراس اوور مذکور مدل جدید رنو داستر خواهد بود که علیرغم مشخصات اقتصادی خود، یکی از پرفروش ترین خودروهای این کلاس در اروپا محسوب می شود وسدان مورد اشاره نیز به احتمال بسیار بالا، مدل آرکانا خواهد بود که یک سدان کراس اقتصادی محسوب می شود.

با توجه به سقف قیمت مجاز در آیین‌نامه واردات خودرو، کراس اوورهای رنو داستر و آرکانا قابل عرضه به بازار کشور هستند. در دسته خودروهای سدان نیز می‌توان سیمبل و تالیانت را به عنوان گزینه‌های احتمالی برای ورود به بازار اقتصادی ایران در نظر گرفت. هم خودروهای کراس اوور و هم خودروهای سدان نامبرده، قیمتی پایین‌تر از ۲۰ هزار یورو دارند و می توانند به مصاف رقبای عموما چینی خود بروند.

 

هنوز مشخصات فنی دو مدل مذکور مشخص نشده است اما به احتمال زیاد می توان انتظار عرضه مدل های کم مصرف 1.2 لیتری سه سیلندر (مشابه مشخصات فنی رنو کپچر) را داشت. همچنینن هر دو مدل آرکانا و داستر قابلیت عرضه به صورت دو دیفرانسیل را دارند و از این نظر نسبت به رقبای چینی برتری خواهند داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *