مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی خبرداد:

پرداخت سه برابری مستمری به مددجویان آسیب دیده زلزله‌ خوی

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مستمری سه برابری به حساب ۴ هزار و ۹۶۵ مددجوی آسیب‌دیده زلزله‌ خوی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این موضوع در دست اقدام است و در آینده‌ای نزدیک واریز صورت می‌پذیرد.

زلزله خوی

به گزارش روز یکشنبه افق امروز و به نقل از سازمان بهزیستی کشور، محمدرضا کاظم‌زاده افزود: تاکنون ۸۲ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۸۴۲ ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

وی درباره روند ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش که در زلزله آسیب‌دیده است، افزود: براساس تفاهم دوجانبه سازمان بهزیستی کشور با بنیاد مسکن با تائید تخریب مسکن مددجویان توسط بنیاد عملیات آواربرداری و ساخت مسکن صورت خواهد گرفت.

به گفته این مقام مسئول در مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران به زلزله‌زدگان خوی از طریق سازمان بهزیستی کشور تاکنون به ۸۲ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۸۴۲ ریال رسیده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق اولین گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و به ویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۲۸ دی، ۱۳ مهر امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

این زمین لرزه در مرز ایران و ترکیه و در قدرت ۵.۳ ریشتری اتفاق افتاده ولی دقیقه به دقیقه، دقت اعلام قدرت بیشتر شد تا اینکه موسسه لرزه نگاری دانشگاه تهران، قدرت آن را ۵.۹ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین و بسیار نزدیک به مختصات زمین لرزه ۲۸ دی ماه در منطقه فیرورق خوی اعلام کرد.

همچنین هم اکنون میزان مستمری مددجویان، خانوار تک نفره تحت حمایت ۵۵۰ هزارتومان، ۲ نفره ۷۸۰ هزار تومان،سه نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان و خانوار پنج نفره و بالاتر یک میلیون و ۷۲۰ هزارتومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *