گواردیولا: لالیگا باید از لیگ برتر یاد بگیرد

گواردیولا: لالیگا باید از لیگ برتر یاد بگیرد

به گزارش افق امروز و به نقل از ورزش3 ،

به گزارش “ورزش سه”، در یک هفته گذشته فضای فوتبال اسپانیا تحت تاثیر اتفاقات تلخ دیدار والنسیا-رئال مادرید بود. در دیداری که والنسیا در مستایا رئال را با یک گل شکست داد، وینیسیوس 90 دقیقه تحت فحاشی و توهین‌های نژادپرستانه هواداران والنسیا قرار داشت که همین امر باعث واکشن شدید او شد. وینی در دقایق پایانی به دلیل درگیری با بازیکن والنسیا اخراج شد و جالب اینکه چند روز بعد کارت قرمز او بخشیده شد. حواشی مربوط به توهین‌های نژادپرستانه هواداران والنسیا بازتابی جهانی داشت.

1879725

پپ گواردیولا در پاسخ به سوالی در این رابطه که آیا قضیه وینیسیوس می‌تواند باعث پایان معضل نژادپرستی در ورزشگاه‌های اسپانیا شود، گفت: «در انگلیس سال‌هاست که این مشکل برطرف شده و شاهد این اتفاقات زشت نیستیم ولی در اسپانیا با آن دست به گریبان هستند. در انگلیس بسیار نسبت به این قضیه سختگیرند و لالیگا می‌تواند و باید از آن یاد بگیرد. البته معضل نژادپرستی مربوط به کشور خاصی نیست و در همه جای دنیا وجود دارد.»

1879982

پپ ادامه داد: «فکر می‌کنیم کشور و زبان ما بهترین است ولی وقتی به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنید، به درک بهتری از دنیای پیرامون خودتان می‌رسید و آن وقت می‌فهمید که انسان‌ها برابرند. این بهترین فرصت برای اسپانیاست تا در مورد قضیه نژادپرستی قدمی رو به جلو بردارد ولی راستش را بخواهید، چندان خوش‌بین نیستم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *