هوش مصنوعی مدیریت بازار کتاب را در دست می‌گیرد

هوش مصنوعی مدیریت بازار کتاب را در دست می‌گیرد

پوپک فرزانه‌پور مدیر انتشارات طراحان تین در گفت و گو با خبرنگار حوزه کتاب از نقش هوش مصنوعی در آینده بازاریابی کتاب گفت و دنیای دیجیتال را در حوزه نشر موثر و تعیین کننده دانست.

به گزارش افق امروز; مدیر انتشارات طراحان تین در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از آینده کتاب و بازاریابی در این حوزه سخن گفت و نقش هوش مصنوعی درآن را مهم و تعیین کننده دانست.

او در صحبت‌هایش گفت: «باید بپذیریم آینده بازاریابی کتاب در استفاده هوشمندانه از فناوری نهفته است و هوش مصنوعی در قلب این تحول قرار دارد.»

پوپک فرزانه‌پور در گفت‌وگو با ایبنا گفت:«در دنیای امروز بسیاری از کتاب‌ها بر بستر مجازی با کُدهای دیجیتال جابه‌جا می‌شوند و میلیون‌ها صفحه در شبکه و پلتفرم‌های مختلف، کتاب‌های منتشر شده را در فضای مجازی در کسرچند صدم ثانیه به سراسر جهان منتقل می‌کنند. در دنیای مدرن امروز افزایش بسترها و قالب‌های نرم‌افزاری و روش‌های تبادل ارتباطی هوش مصنوعی امکان برقراری ارتباط همزمان و تعاملی برای مردم سراسر دنیا را فراهم آورده است.»

وی افزود: «شاید در دهه‌های پیشِ رو، موضوع بسیاری از تحقیقات پژوهشگران این خواهد بود که در فضاهای دیجیتال سیال چه بر سر «خودِ» آدمی می‌آید؟ اما به نظر من گریز از تکنولوژی و پیشرفت آن اجتناب‌ناپذیر است و ناشران برای ماندن در این عرصه باید با جدیدترین تکنولوژی‌های روز آشنا شوند چون صنعت چاپ و نشر کتاب‌های فیزیکی، همانطور که می‌دانیم، به زودی منسوخ خواهد شد و ما نیاز به حرکت خواهیم داشت.»

مدیر انتشارات تین گفت: «آنچه که امروز به نام کتاب دیجیتال مطرح است از نظر من هنوز نتوانسته حس خوب مطالعه کتاب فیزیکی را بگیرد، این حس خوب، لذت، احساس آرامش و مرور خاطراتی است که هر کدام با خواندن و ورق زدن فیزیکی کتاب می‌گیریم، اما با تمام این احساسات و تعلق خاطر به حضور فیزیکی کتاب انطباق با پیشرفت‌های فناوری مانند هوش مصنوعی برای موفقیت بلند مدت در صنعت نشر بسیار مهم است.»

فرزانه‌پور به ادامه پیشرفت تکنولوژی اشاره کرد و توضیح داد روش‌های بازاریابی نیز به همین صورت تغییر می‌کنند وی در ادامه افزود:«نویسندگان و ناشرانی که خیلی زود این تغییرات را می‌پذیرند و با آن سازگار می‌شوند، خود را در خط مقدم صنعتی می‌یابند که به‌طور فزاینده‌ای توسط نوآوری دیجیتال هدایت می‌شود و باید بپذیریم آینده بازاریابی کتاب در استفاده هوشمندانه از فناوری نهفته است و هوش مصنوعی در قلب این تحول قرار دارد.»

او در بخشی از صحبت‌هایش تشریح کرد: «در واقع با بررسی اجمالی می‌توان دریافت استفاده از این ابزارها می‌تواند رقابت را در بازار نشر تضمین کند و فرصت‌های جدیدی را برای تعامل خلاقانه و مؤثر با خوانندگان در سراسر جهان باز کند.»

او همچنین افزود: «در این محیط به سرعت در حال تغییر، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی نه تنها یک گزینه، بلکه یک ضرورت برای کسانی است که به دنبال رقابت ماندن در این عرصه هستند.»

«در صنعت نشر به طور فزاینده‌ای ناشران زیادی مشغول به فعالیت هستند و برجسته شدن مستلزم استفاده از هر فناوری موجود برای ارتباط معنادار با خوانندگان است. هوش مصنوعی برای کاهش سر درگمی در نشر، بینش و اتوماسیونی ارائه می‌دهد که می‌تواند به‌طور قابل توجهی تلاش‌های بازاریابی را افزایش دهد.»

وی افزود: «با کمی جستجو و خواندن مقالات می‌توان متوجه شد که پتانسیل هوش مصنوعی در تغییر روش فروش و بازاریابی کتاب بسیار زیاد است، فناوری‌های هوش مصنوعی فراتر از هدف‌گیری صرف مخاطب، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، ایجاد محتوای خودکار و بازاریابی شخصی‌شده در مقیاس با دیگر ناشران را ارائه می‌دهند.»

پوپک فرزانه‌پور در انتها گفت: «این ابزارها می‌توانند موقعیت‌های بازار را پیش‌بینی، خواننده نوظهور را شناسایی و پیام‌های بازاریابی را برای ارتباط با مخاطبان خاص بهینه‌سازی کنند. چنین قابلیت‌هایی شانس موفقیت یک کتاب را افزایش می‌دهد و راه‌های جدیدی را برای نویسندگان و ناشران برای نوآوری در نگارش و راه پیدا کردن به مخاطب خود باز می‌کند.»

انتهای پیام/+

منبع خبر : خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search